Niezwykle istotnym aspektem, o który warto zadbać kompleksowo podczas tworzenia strony, sklepu lub bloga jest odpowiednie linkowanie stron. Warto zadbać zarówno o linki pozyskane z zewnątrz, jak i o dodanie ich wewnątrz. Przygotowaliśmy krótki poradnik, jak wykonać linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne – działania na stronie

Linkowanie wewnętrzne to bardzo istotny aspekt podczas tworzenia danej witryny. Linki tego typu znajdują się na stronie oraz kierują użytkownika na inne podstrony w obrębie jednej witryny. Nazywane zamiennie jako internal links są odnośnikami do podstron zlokalizowanych w tym samym miejscu w sieci. Tworzą one strukturę witryny i odsyłają użytkownika w inne miejsca w obrębie tej samej witryny internetowej.

Linkowanie zewnętrzne – o czym warto pamiętać?

Linkowanie zewnętrzne to odpowiednie umieszczenie linków do innych stron w sieci, które kierują użytkownika w wybrane miejsce po kliknięciu w odnośnik. Nazywane również jako external links mają istotny wpływ na proces pozycjonowania strony. Dzięki nim możemy pozytywnie wpłynąć na wiele aspektów związanych z SEO, dlatego też mają duże znaczenie w procesie tworzenia wartościowych tekstów, ale nie tylko. Trzeba pamiętać, że warto wybierać tylko wartościowe i godne zaufania witryny. Na naszą stronę nie mogą kierować serwisy o złej renomie, ponieważ to odbije się negatywnie na SEO.

Jakie są różnice pomiędzy linkowaniem wewnętrznym a zewnętrznym?

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne różnią się umiejscowieniem linków – wewnątrz lub na zewnątrz strony. Pomiędzy tymi dwoma rodzajami linkowania istnieje także jedna znaczna odmienność dotycząca ich oddziaływania na adresata. Linkowanie wewnętrzne stosowane jest w celu przygotowania odpowiedniej struktury, natomiast zewnętrzne traktowane jest jako typowe linkowanie SEO.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Głównym celem wykorzystania linkowania wewnętrznego jest to, aby dany użytkownik w prosty sposób dotarł do wybranej podstrony w witrynie, w bardzo szybkim czasie. Stąd też do jego najważniejszych zalet z pewnością możemy zaliczyć szybszą indeksację strony w wyszukiwarce, dłuższe sesje i mniejszy współczynnik odrzuceń. Linkowanie zewnętrzne z kolei ma duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, co pozwala uzyskać lepszy ruch organiczny oraz zwiększa widoczność w wyszukiwarce.

Dobre linkowanie – jakość a nie ilość

Linkowanie HTML pozwala robotom indeksującym i algorytmom sprawniej przemieszczać się po strukturze strony. Niemniej jednak stosując wiele linków w tekście warto pamiętać o zachowaniu umiaru, aby uniknąć spamu. Jeśli zgromadzimy zbyt wiele odnośników do różnych podstron, roboty mogą ocenić naszą stronę, jako mało wartościową dla użytkownika.

W zależności od rodzaju tworzonej witryny i jej przeznaczenia, linkowanie ma duże znaczenie ze względu na pozycjonowanie, ale nie tylko. Każda strona, sklep i blog powinny zawierać w sobie odpowiednie linkowanie do podstron oraz pojawiać się w formie linków na innych witrynach. Niemniej jednak linki warto umieszczać ostrożnie i z odpowiednią częstotliwością. Tylko wtedy mamy pewność, że podjęte przez nas działania będą miały sens.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!