Pozycjonowanie stron to pracochłonny proces, którego celem jest zwiększenie widoczności witryny w sieci. Składają się na nie różnego rodzaju działania, dzięki którym dana strona zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wpływa to na jej popularność, co przekłada się z kolei na zyski firmy. Pozycjonowanie jest niezbędne, aby strona była wysoko oceniana przez roboty wyszukiwarki Google. Właśnie w ten sposób, buduje się przewagę nad konkurencją.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron, czyli Search Engine Optimization (w skrócie SEO) to optymalizacja strony w taki sposób, aby zyskała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce. Na ten proces składa się wiele czynników np.

  • optymalizacja pod kątem technicznym,
  • tworzenie wartościowych treści,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Każde z tych działań ma ogromny wpływ na to, jak dobrze strona będzie widoczna dla robotów wyszukiwarek. Użytkownicy poszukując usług lub produktów w pierwszej kolejności korzystają właśnie z sieci, dlatego tak ważne jest, aby witryna była rozpoznawalna. Tylko konsekwentne działania przynoszą oczekiwane efekty. Najlepiej, jeśli strona pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania danej frazy. Algorytmy biorą pod uwagę wiele czynników, takich jak jakość strony, szybkość ładowania czy jej responsywność.

Pozycjonowanie stron- jak zacząć?

Pozycjonowanie witryny zajmuje sporo czasu i pracy, ale te wysiłki zdecydowanie są opłacalne. Wpływa bowiem na popularność strony i ogólne zyski firmy. W pierwszej kolejności należy wybrać trafne słowa kluczowe, na które będzie pozycjonowana witryna. Muszą być one trafnie związane z rodzajem działalności, często wyszukiwane, a jednocześnie mało konkurencyjne. W znalezieniu słów kluczowych może pomóc kilka narzędzi, takich jak m.in. Planer Słów Kluczowych Google. Frazy te muszą być umieszczone w ważnych miejscach, takich jak tytuł i opis witryny. Należy używać ich również w tekstach, które umieszczane są na stronie. Bardzo ważne jest jednak to, aby były one naturalnie rozmieszczone, gdyż witryna musi być przyjazna nie tylko algorytmom, ale także użytkownikom. 

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Należy zadbać również o to, by witryna była zoptymalizowana poprawnie pod kątem technicznym. Ogromne znaczenie mają szybkość ładowania się strony, użyta domena, zabezpieczenia itd. Istotna jest także struktura strony i ogólny jej wygląd. Ma to znaczenie zwłaszcza pod kątem User Experience, czyli wrażeń i doświadczeń użytkowników odwiedzających witrynę. Im bardziej strona czytelna i przejrzysta, tym lepiej. Wszystkie te działania nazywane są on-site SEO, gdyż wykonywane są w obrębie danej witryny. Z kolei off-site SEO polega na działaniach poza stroną, które mają pozytywnie wpływać na jej popularność, a także zwiększać zaufanie. W tym celu warto pozyskiwać linki zewnętrzne prowadzące na naszą witrynę. Trzeba jednak pamiętać, że powinny pochodzić wyłącznie z wartościowych stron. Zasady pozycjonowania Google traktują jakość backlinków, jako potwierdzenie użyteczności konkretnej strony.

Pozycjonowanie z perspektywy laika wydaje się bardzo skomplikowane. Rzeczywiście, SEO wymaga doświadczenia i wiedzy na temat zmieniających się algorytmów Google. Warto więc powierzyć pozycjonowanie doświadczonej agencji, żeby nie zaszkodzić pozycji naszej witryny w wyszukiwarce.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!