Zakupy internetowe są dziś już o wiele popularniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Teraz konsumpcyjny styl życia społeczeństwa w dużej mierze przeniósł się ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Przez Internet możemy kupić zarówno produkty spożywcze, które jemy na co dzień, jak i ubrania, kosmetyki, przedmioty użytkowe, meble i wiele, wiele innych. Właściwie nie istnieją żadne ograniczenia co do tego, co przedsiębiorcy mogą sprzedawać w Internecie – a co inni mogą kupować. Znaczenie ma oczywiście dobre zareklamowanie towaru/usługi – wyzwolenie w potencjalnym kliencie poczucia, że właśnie to coś musi mieć. Odpowiednia reklama wiąże się z dobrze zaprojektowaną stroną internetową oraz z doborem właściwych słów kluczowych, za pomocą których nasz produkt będzie znajdowany w Internecie.

Intencja słowa kluczowego

Pojedyncze słowa kluczowe to wyrazy wybrane z intencją – użytkownik wprowadza je do okna wyszukiwarki i spodziewa się znaleźć w wynikach określony rodzaj produktów. Reklamodawca powinien więc domyślić się, jakie słowo lub słowa będą miały znaczenie dla internauty, dzięki którym trafi on właśnie na naszą stronę www. Intencja może mieć charakter informacyjny (za pomocą słowa kluczowego użytkownik chce czegoś się dowiedzieć, nauczyć się) lub komercyjny (z dużym prawdopodobieństwem użytkownik dokona zakupu), transakcyjny oraz nawigacyjny (odszukanie np. danej marki). Rozbudowane słowa kluczowe nazywa się frazami kluczowymi.

Popularne frazy kluczowe

To, jakie frazy kluczowe zyskują na popularności, zmienia się wraz z trendami. Bardzo często internauci posługują się hasłami „wygląda jak…”, „podobne do…” np. „kafelki, które wyglądają jak kamień”, „kafelki podobne do drewna”. Te frazy kluczowe są nakierowane na sprecyzowane oczekiwania użytkownika. Internauta wie, czego szuka – i nie chce tracić czasu na nietrafione wyszukiwania. Jeśli trafi wówczas na naszą stronę internetową, istnieje duża szansa, że dokona zakupu. Bardzo często internauci wpisują w wyszukiwarkę frazę kluczową zawierającą cenę („poniżej xx zł”) lub zwrot „tanio”, „niedrogo”. Takim użytkownikom zależy na wysokiej jakości produktu, jednak istotna jest też niska cena.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Obecnie coraz większe znaczenie zyskują frazy kluczowe o dużym stopniu skomplikowania. Nazywa się je long tail ze względu na ich długość. Przykładem może być fraza „najlepsze sushi bary w północnej części Warszawy”. Oczywiście aby trafić do jak największej liczby klientów, warto stosować mieszane frazy – zarówno długie, jak i krótkie, i pod nie pozycjonować swoją stronę internetową. Dopracowana strategia SEO z dobranymi odpowiednimi frazami kluczowymi może zdecydowanie podnieść liczbę osób odwiedzających naszą stronę www.

Frazy kluczowe pod profil konsumenta

Istotne jest także stworzenie profilu konsumenta – kim jest osoba, która może być naszym klientem? Określa się tu wszelkie parametry, dzięki którym możemy lepiej docierać do konkretnych osób – spełniać ich dokładne potrzeby oraz oczekiwania. Jest to jak trafianie w dziesiątkę: prosto w gust internauty, który dzięki odpowiednio zoptymalizowanej stronie www znajduje właśnie to, czego potrzebuje. Pod taki profil konsumenta wybiera się frazę kluczową, co sprawia, że skuteczniej trafiamy do osób zainteresowanych naszym produktem. Gdy już internauci znajdą się na naszej stronie internetowej – musimy ich tutaj zatrzymać. Znaczenie ma odpowiedni content, który pozwala wytworzyć więź porozumienia pomiędzy potencjalnym klientem a sklepem: pokazujemy klientowi, że znamy i rozumiemy jego potrzeby oraz postaramy się spełnić jego oczekiwania.

Zbadanie fraz kluczowych konkurencji

Poszukując dobrych fraz kluczowych, warto też… zbadać konkurencję. Za pomocą odpowiedniego narzędzia SEO można wyszukać słowa kluczowe konkurencji – zobaczyć, jakie frazy generują u nich największy ruch. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, jakich słów kluczowych brakuje naszej stronie internetowej i co warto dodać do strategii SEO, aby przyniosła większe korzyści.

Jeśli już mamy listę swoich słów i fraz kluczowych, warto je pogrupować tematycznie. Być może nasza firma ma kilka różnych gałęzi, wokół których będziemy się poruszać. Dzięki temu będziemy mogli przygotować lepszą strategię SEO: dostosowaną do konkretnej dziedziny. Nasze treści publikowane na stronie www będą zoptymalizowane pod konkretne frazy kluczowe – to, w połączeniu z pozostałymi działaniami SEO, pozwoli nam piąć się na szczyt listy wyszukiwania, co przełoży się na zyskanie nowych potencjalnych klientów. Oczywiście wymaga to dużego zaangażowania, dlatego warto współpracować ze specjalistami SEO, którzy wiedzą, w jaki sposób skonstruować prawidłową i działającą strategię SEO, której wdrożenie przełoży się na długoterminowe korzyści.

Właściwa optymalizacja strony internetowej

Już wiemy, dlaczego tak ważny jest dobór odpowiedniej frazy kluczowej. Dzięki temu firma może trafić od razu na tych klientów, którzy szukają właśnie jej produktów/usług. Jeśli dobrze zoptymalizujemy stronę internetową pod kątem danej frazy kluczowej, mamy spore szanse, że właśnie nasze www znajdzie się w top 10 wyników wyszukiwania. Podążanie za trendami sprawia, że firma może lepiej odpowiedzieć na oczekiwania potencjalnych klientów – co wiąże się z ich zadowoleniem i z większą szansą na ponowne odwiedzenie naszej strony i dokonanie zakupów.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!