Pozycjonowanie www – od czego zaczynamy?
W ramach przygotowywanej indywidualnie strategii SEO prowadzimy działania on-site oraz off-site. Rozpoczniemy pozycjonowanie www od przeprowadzenia profesjonalnego audytu SEO oraz doboru odpowiednich słów kluczowych. Co to oznacza? Na samym początku ustalimy potencjał domeny, a nasz analityk zbada stronę pod kątem występowania błędów, które miałyby negatywny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej.
Zbadamy: strukturę kodu strony, adresy URL, meta tagi (meta tytuł oraz meta opis strony) oraz zawartość strony – jej treści widoczne przez użytkownika. Sprawdzimy hierarchię nagłówków na stronie głównej oraz na podstronach. Przeanalizujemy występowanie słów kluczowych, a jeśli ich nie ma – dobierzemy odpowiednie. Przyjrzymy się prędkości wczytywania strony, gdyż ma to duże znaczenie dla użytkowników Internetu, a więc i dla algorytmów Google.
Długi czas ładowania strony wynika często ze złych formatów grafik lub z niepotrzebnych skryptów. Internauci niestety zamiast cierpliwie czekać często opuszczają stronę, gdy ta nie ładuje się błyskawicznie. Dlatego właśnie prędkość wczytywania jest parametrem, na który zwracamy szczególną uwagę. Podobnie jest z kwestią dostosowania witryny do urządzeń mobilnych, co jest obecnie standardem, dlatego jeśli Twoja strona www nie jest jeszcze responsywna, zadbamy o to podczas działań optymalizacyjnych.
Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie strony www, sprawdzimy też jakość linków zewnętrznych oraz prawidłowość linków wewnętrznych. Podczas audytu SEO wykorzystujemy też takie narzędzie jak Google Search Console, dzięki czemu możemy sprawdzić status indeksowania to witryny.
Tak wykonany audyt SEO pozwala dobrać odpowiednią strategię, która przyniesie Twojej firmie oczekiwane korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie.
Pozycjonowanie stron - jak działamy?
Najpierw dobieramy odpowiednie słowa kluczowe. Mogą to być generyczne frazy kluczowe, frazy long tail oraz lokalne frazy kluczowe. Wybór zależy często od zakresu działalności firmy, której stronę pozycjonujemy. Przykładowo zakład fryzjerski w Warszawie, który chce zyskać nowych klientów, nie musi pozycjonować się na frazy ogólnopolskie, gdyż o wiele lepszy efekt przyniosą lokalne frazy kluczowe. Odwrotnie będzie w przypadku sklepu internetowego, którego działalności nie ogranicza lokalizacja.
Gdy już mamy dobrane odpowiednie słowa kluczowe, można rozpocząć pozycjonowanie stron. Do zadań naszych specjalistów należy między innymi optymalizacja strony internetowej oraz budowa wartościowego zaplecza linkowego witryny (zawsze stawiamy na jakość, gdyż tylko linki pochodzące ze stron użytecznych dla Internauty mają siłę, która pozwala uzyskiwać coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania). Nasi copywriterzy zadbają o wartościowe treści zawierające słowa kluczowe, gdyż ich występowanie ma pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.
Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych
Być może wciąż zastanawiasz się, czy warto zdecydować się na pozycjonowanie stron internetowych. Jesteśmy przekonani, że pierwsze miesiące współpracy pokażą Ci, dlaczego dobrze przygotowana strategia SEO jest niezbędna dla rozwoju Twojej firmy w Internecie.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep online, czy Twoja strona ma silnik WordPressa, w obu przypadkach można poprowadzić pozycjonowanie stron internetowych. Nasi specjaliści wykonują zarówno pozycjonowanie WordPress, jak i SEO sklepów opartych na Shoperze czy Preście. Wprawdzie pozycjonowanie Shoper czy Presta bywa bardziej wymagające, gdyż ilość produktów sprzedawanych w sklepie może wiązać się z większą ilością słów kluczowych, a więc i z większą liczbą działań SEO, jakie należy poprowadzić, ale nasza agencja doskonale sprawdza się w takiej współpracy.