Wśród rodzajów kampanii reklamowych wymienia się remarketing. Są to działania reklamowe skierowane do osób, które mają już świadomość danej marki – dokonały kiedyś zakupu w konkretnym sklepie internetowym lub zapisały się do newslettera. Remarketing ma na celu przypomnienie odbiorcom, że znów mogą skorzystać z usług danej firmy. Powszechnie uważa się, że to jedna z najbardziej opłacalnych form reklamy. W zależności od wybranego kanału reklamowego remarketing będzie przebiegał zupełnie inaczej.

Remarketing w Google Ads

Najpopularniejszym kanałem reklamowym wciąż jest Google Ads. Narzędzie to pozwala na publikowanie pojedynczych reklam i kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google – w przypadku remarketingu działania te będą skierowane do konkretnej grupy użytkowników: do tych, którzy już wcześniej pojawili się na Twojej stronie internetowej i dokonali jakiejś akcji – np. zakupu. Jak to działa? Remarketing w Google Ads wykorzystuje pliki cookies, które pozwalają rozpoznać konkretnego internautę (jego przeglądarkę) spośród miliardów innych osób. Oprócz standardowej kampanii można zastosować remarketing dynamiczny – automatyczne wyświetlanie spersonalizowanych reklam w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz rozpocząć działania remarketingowe z wykorzystaniem Google Ads – skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci przygotować skuteczną reklamę.

Remarketing dynamiczny

Dlaczego warto skupić się właśnie na wspomnianym wyżej remarketingu dynamicznym? Jest to bowiem rozwiązanie pozwalające na indywidualne dostosowanie reklamy do konkretnego użytkownika – i to w czasie rzeczywistym! Dzięki plikom cookies wiadome jest, jakiego produktu czy usługi szukał dany internauta chwilę temu. Na tej podstawie można przygotować spersonalizowany komunikat reklamowy dotyczący konkretnego produktu/usługi, który wyświetli się w wyszukiwarce Google. Jeśli interesuje Cię remarketing dynamiczny produktowy, powinieneś pamiętać o połączeniu kont Google Ads z Google Merchant Center, dzięki czemu możliwe będzie wykorzystanie istniejących już danych produktów w GMC.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Remarketing graficzny

Wśród najczęściej stosowanych rodzajów reklam w Google Ads wymienia się reklamę graficzną, w przypadku remarketingu – kierowaną do konkretnej grupy odbiorców (tych, co już odwiedzili naszą stronę internetową). Najczęściej jest to baner z nagłówkiem oraz krótkim tekstem. Remarketing graficzny pozwala uzyskać wysoką konwersję, ponieważ elementy graficzne łatwo przyciągają wzrok każdego internauty. Dodając do tego chwytliwy nagłówek, często z zastosowaniem CTA (call to action), możemy liczyć na to, że nasza reklama zostanie zauważona.

Remarketing na Facebooku

Do działań reklamowych można wykorzystać także media społecznościowe. Jest to jeden z prostszych sposobów na pozyskanie nowych klientów, dlatego jeśli działasz w branży e-commerce – nie powinieneś pomijać tego kanału reklamowego. Remarketing na Facebooku pozwala na wyświetlanie reklam tym osobom, które wcześniej odwiedziły Twój fanpage, zobaczyły Twój post, zostawiły komentarz. Z pewnością takie działania reklamowe przełożą się na wyższą konwersję, gdyż dany Internauta posiada już świadomość Twojej marki. Remarketing na Facebooku można uruchomić w prosty sposób – instalując Pixela oraz tworząc odpowiednią grupę odbiorców, do których następnie zostanie skierowana dana reklama.

Remarketing w sieci wyszukiwania Google RLSA

Bez wątpienia remarketing w sieci wyszukiwania Google RLSA oraz remarketing w mediach społecznościowych to strategiczne działania reklamowe, dzięki którym odbiorcy ponownie odwiedzą Twój sklep internetowy czy stronę Twojej firmy. Aby uzyskać efekty, konieczne jest stworzenie odpowiednich list remarketingowych, co wykonuje się najczęściej za pośrednictwem Google Analytics, jeśli konto jest połączone z Google Ads. Strategia remarketingowa powinna posiadać też odpowiednio określone stawki oraz właściwie ustawiony czas reklamy – dlatego właśnie warto, aby remarketing poprowadził specjalista. Jeśli szukasz pomocy w tym zakresie – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!