Facebook jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym, dlatego każdy biznes e-commerce, który chce zaistnieć w sieci, zdobyć nowych odbiorców, jak i utrzymywać relacje ze stałymi klientami, powinien zadbać o reklamę na Facebooku. Aby taka reklama była skuteczna, warto stworzyć nie tylko ciekawy, zachęcający tekst, ale także przyciągającą oko grafikę reklamową. Treść zawierająca zdjęcie lub rysunek jest bowiem o wiele częściej oglądana przez internautów niż post ograniczony do samego „suchego” tekstu. Jak zatem stworzyć dobrą grafikę reklamową na Facebooka?

Programy do tworzenia grafiki

W sytuacji, gdy część budżetu reklamowego przeznaczymy na wynagrodzenie dla profesjonalnego grafika – nie musimy się już o nic martwić. Wiele osób jednak decyduje się na samodzielne stworzenie grafiki reklamowej na Facebooka. Można skorzystać z darmowego programu, takiego jak GIMP, PIXLR lub Photoscape. Oferują one różną liczbę narzędzi – za ich pomocą można wykadrować obraz, wstawić dodatkowe warstwy czy dodać napis. Wiele zależy od naszej własnej kreatywności oraz poczucia estetyki.

Prawidłowe wyświetlanie grafiki na Facebooka – wskazówki

Jeśli chcemy, aby grafika reklamowa na Facebooka wyświetlała się prawidłowo, powinniśmy zawsze tworzyć ją w odpowiednim rozmiarze. W przypadku grafiki w poście pionowym jest to 640 x 960 px. Grafika kwadratowa powinna mierzyć 1200 x 1200 px, podobnie jak grafika dołączana do linka. Z kolei standardowa grafika przeznaczona do posta reklamowego ma 1200 x 900 px. Jeśli zaś chcemy samodzielnie stworzyć cover do fanpage’a (zdjęcie w tle), wówczas powinno to być 828 x 315 px dla ekranów komputera (w przypadku użytkowników smartfonów, zobaczą oni tylko środkową część tej grafiki – boki zostaną automatycznie przycięte, dlatego należy pamiętać o tym, aby w tych miejscach nie dodawać istotnych informacji).

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Uwzględniając te wymiary, będziemy mieć pewność, że nasza grafika reklamowa na Facebooka będzie wyświetlać się dobrze, bez utraty jakości. Wszelkie pliki szersze niż 2080 px i tak zostałyby przekonwertowane przez Facebook, aby zmniejszyć ich masę, co oznaczałoby automatycznie gorszą jakość. Dlatego tak ważna jest optymalizacja grafiki reklamowej.

Odpowiedni format i rozdzielczość grafiki na Facebooka

Powinniśmy też pamiętać o tym, że grafiki muszą mieć odpowiedni format, aby nie straciły nic na jakości i ich kolorystyka pozostała jak najlepsza. Wszystkie stworzone samodzielnie kreacje należy zapisywać w formacie .png, który w odróżnieniu od .jpg na pewno nie zniekształci barw. Ponadto podczas ustawiania trybu kolorów należy wybrać parametr sRGB, dzięki któremu grafika będzie prawidłowo wyświetlana zarówno na dużych ekranach komputerów, jak i na urządzeniach mobilnych. Równie istotna jest rozdzielczość – liczba punktów obrazu przypadająca na cal (DPI). W przypadku grafik na Facebooka powinno to być 72 DPI, aby nie wystąpiły żadne nieostrości obrazu czy piksele.

Dzięki tym wskazówkom każdy może przygotować grafikę reklamową na Facebooka samodzielnie. Zazwyczaj jednak firmom e-commerce zależy na tym, aby regularnie dodawać nowe treści na fanpage, dlatego również grafiki muszą być tworzone na bieżąco – w takim przypadku najlepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalistów zajmujących się e-marketingiem, w tym social mediami. Jeśli posiadasz sklep internetowy i chcesz regularnie prezentować swoje produkty lub rozpoczynasz nową promocję i potrzebujesz materiałów graficznych do niej – skontaktuj się z nami za pomocą formularza. Wykonamy dla Ciebie estetyczne i przyciągające oko grafiki reklamowe.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!