Prowadzenie fanpage na Facebooku jest związane z regularnym przekazywaniem informacji do odbiorców. Dzięki temu możemy zwiększać zasięg i skuteczność działań marketingowych. Jednak ilość odbiorców to nie wszystko. Trzeba zastanowić się, do kogo kierujemy reklamę? Wiele produktów jest skierowanych dla każdego, ale nie w każdej grupie odbiorców uzyskamy taką samą efektywność. Jeśli chcemy precyzyjnie określić grupę docelową, warto skorzystać z możliwości targetowania grup odbiorców Facebooka.

Różne kryteria zaliczenia do grup odbiorców

Facebook umożliwia tworzenie grup odbiorców na podstawie ich wieku, zainteresowań lub miejsca zamieszkania. Grupy można jednak budować za pomocą bardziej zaawansowanych kryteriów. Rozszerzeniem możliwości są niestandardowe grupy odbiorców, które mogą być budowane na bazie aktywności użytkowników. Pozwala to dotrzeć z informacją do osób najbardziej zainteresowanych naszą ofertą.

Niestandardowa grupa odbiorców Facebooka może zawierać reklamę, jeśli ilość użytkowników wynosi przynajmniej 1000. Na jednym koncie reklamowym możliwe jest tworzenie 500 grup na podstawie różnych kryteriów. Brana pod uwagę aktywność może dotyczyć interakcji z naszymi postami, na przykład, wstawienia komentarza lub działań podejmowanych w aplikacji mobilnej.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Inną możliwością jest skupienie się na ilości czasu spędzonego na naszej stronie. Wymaga to instalacja Piksela Facebooka, za pomocą którego serwis zacznie zbierać dane o użytkownikach. Jest to operacja wykonywana w Menadżerze zdarzeń. Wybieramy kartę Piksele, a następnie opcję Utwórz lub Utwórz piksel Facebooka. Wcześniej musimy wpisać nazwę piksela i adres naszej strony internetowej.

Niestandardowe grupy odbiorców – co można ustawić?

Opcje targetowania grup odbiorców Facebooka dotyczą ilości czasu, który użytkownicy przeznaczyli na wizytę na naszej stronie. Niestety nie jest możliwe ręczne ustawianie warunków zaliczenia do grupy, ale można do niej wybrać od 5%, 10% lub 25% najbardziej aktywnych osób. Aby skorzystać z tych funkcji, należy przejść do Narzędzi biznesowych i wybrać ikonę Odbiorcy. Klikamy przycisk Utwórz grupę odbiorców, a później Grupy niestandardowych odbiorców.

Uzyskamy możliwość wyboru źródeł. Wybieramy funkcję Witryna, aby wywołać nowe okno. Powinna być wybrana w nim opcja Wszystkie osoby odwiedzające witrynę. Po kliknięciu tego przycisku otworzy się menu z 3 opcjami. Należy wybrać Osoby odwiedzające wg czasu odwiedzin. Jeżeli na koncie mamy utworzonych więcej niż jeden piksel, serwis pozwala wybrać ten, do którego mają odnosić się nasze działania. Na koniec nowej grupie trzeba nadać nazwę i zapisać zmiany.

Większa skuteczność podejmowanych działań

Należy pamiętać, że użytkownicy są usuwani z grupy po upływie określonej ilości dni bez wizyty na naszej stronie. Maksymalna wartość to 180 dni. Poza tym w ramach grupy można stosować dodatkowe filtry. Wśród nich warto wymienić możliwość podania konkretnej strony, którą muszą odwiedzić użytkownicy, aby serwis zaliczył ich do grupy. Jest to przydatne, jeśli piksel Facebooka używamy na kilku domenach w sieci.

Możliwość zaliczenia od 5% do 25% użytkowników do grupy jest w większości wypadków wystarczające. Wartość ta powinna być jednak dostosowywana do popularności strony. Jeśli nie należy ona do stron o dużym natężeniu ruchu, warto wybierać większą grupę użytkowników oraz ustawiać większą ilość dni bez odwiedzin. Dzięki temu grupa będzie stale zawierać aktywnych użytkowników, nawet sytuacji, gdy nasza strona dopiero zaczyna być promowana w Internecie. Pozwala to unikać sytuacji, gdy grupa nie będzie możliwa do utworzenia, z uwagi na zbyt małą ilość członków.

Niestandardowa grupa odbiorców Facebooka pozwala uzyskać większą skuteczność niż kierowanie reklam do użytkowników w tradycyjny sposób. Nasza strona może uzyskać większy zasięg wśród osób najbardziej zainteresowanych prezentowaną ofertą. Zwiększamy więc swoją skuteczność bez potrzeby przekonywania osób, których działania wskazują na najmniejszą szansę skorzystania z naszych usług.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!