Promowanie produktów i usług już dawno przestało się ograniczać do banerów reklamowych i kolumn w gazetach. Coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych, co stwarza niesamowicie dogodne warunki do reklamowania naszej oferty sprzedażowej. Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w sieci są Facebook, Instagram i Twitter. Jakie formaty reklamowe na facebooku warto wdrożyć do naszej kampanii reklamowej? Czy wpływają na wzrost konwersji i zysków?

Materiały sponsorowane na Facebooku

Facebook jest stale rozwijającym się medium internetowym grupującym konsumentów treści, zwykłych użytkowników i różnej maści twórców. Również i my jako przedsiębiorcy możemy wychodzić z ofertą sprzedażową do ludzi. Platforma nam to umożliwia dzięki zaimplementowanej funkcji tworzenia i publikowania reklam. Służy temu narzędzie o nazwie Facebook Ads. Za jego pośrednictwem możemy kreować treść i wygląd reklam. Możemy też i to jest warte podkreślenia ustalać grono odbiorców, którym owe reklamy będą się wyświetlać. Warto pokrótce omówić podstawowe możliwości promowania naszych ofert. Istnieją różne rodzaje reklam na facebooku. Różnią się od siebie założeniami i sposobem wyświetlania u potencjalnych klientów.

Podstawową, najbardziej elementarną formą promowania naszych produktów są posty kreowane przez nas bezpośrednio lub pracowników współpracującej z nami agencji reklamowej. Są one umieszczane na prowadzonym fanpage’u naszej firmy i mogą mieć specjalną adnotację “artykuł sponsorowany”. Ustawia się ją przez Menadżer Reklam, wpisując nasze ID na potrzeby prowadzonej kampanii reklamowej. Trzeba przyznać, że jest to typowa reklama na polubienia. Facebook pełen jest tego typu form promocyjnych. Materiały sponsorowane, czy też reklamy na polubienia są wykorzystywane w celach biznesowych i komercyjnych. Atrakcyjne treści przyciągają użytkowników portalu, co zwiększa szanse na wzrost ruchu organicznego na oficjalnej witrynie internetowej naszego sklepu.

Pozostałe formy reklamowe

Publikowanie materiałów sponsorowanych to nie jedyna forma reklamowania swoich produktów. Możemy skorzystać z różnych formatów. Jednym z nich jest reklama karuzelowa. Facebook umożliwia wykreowanie reklamy ujętej w przesuwających się kwadracikach w stosunku 1:1. W obrębie tych kwadracików przedstawić można nasze produkty lub usługi. Możemy również zawrzeć na nich historię brandu, zwięzły opis produktu i wezwanie do akcji, czyli przycisk Call to Action (CTA). Ten rodzaj reklamy swą nazwę zawdzięcza przesuwającym się planszom reklamowym. Następują one po sobie. Użytkownik widzi przewijające się kwadraciki z reklamą danych produktów. Dzięki odnośnikowi do strony internetowej naszego sklepu w naturalny sposób zwiększamy szanse na wzrost ruchu organicznego na naszej stronie i potencjalną konwersję, czyli przekucie odbiorcy treści w klienta.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Wśród odbiorców treści znajdą się też i tacy, którzy już są naszymi klientami. Z myślą o takich użytkownikach pomyślana została reklama dynamiczna. Facebook umożliwia remarketing. Wizualnie nie różni się wiele od karuzelowej reklamy. Różnica polega na tym, że nie trzeba tworzyć reklamy dla każdego artykułu. Trafia ona bezpośrednio do naszych klientów. Dzięki temu są stale na bieżąco z produktami, będącymi w asortymencie naszego sklepu.

Facebook Ads umożliwia również wykreowanie banerów reklamowych. Ta forma promowania naszych produktów jest tym ciekawsza, że wyświetla się w najczęściej odwiedzanych miejscach przez użytkowników portalu, a mianowicie na messangerze i marketplace.

Zalety reklamowania się na Facebooku

Specjaliści od e-marketingu są zgodni. Strategia marketingowa opierająca się na social mediach wpływa bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Czemu tak jest?

  • Dostępność. Pojawiamy się wszędzie tam, gdzie są ludzie, a więc potencjalni klienci.
  • Personalizowanie reklam. Korzystając z narzędzi takich jak Facebook Ads, jesteśmy w stanie stworzyć ciekawą, przyjemną dla oka reklamę. Klienci są wzrokowcami. Pamiętajmy o tym.
  • Ustalenie obszaru i grup docelowych. Możemy ustawić sobie grupę odbiorców naszych reklam. Jeśli sprzedajemy buty sportowe, to naszym targetem są ludzie w młodym wieku, a nie starsi odbiorcy.
  • Odnośniki do naszych stron internetowych. Kliknięcie zachęty CTA przez użytkownika portalu powoduje bezpośrednie przekierowanie go na stronę naszego sklepu. Zwiększa się ruch organiczny mający wpływ na wyniki pozycjonowania strony.
  • Konwersja. Jeśli przykujemy uwagę odbiorcy na tyle, by został na stronie dłużej, zwiększamy szanse na przekucie go w klienta.

Możliwość dotarcia do konkretnych użytkowników Facebooka zwiększa szanse na poprawę wyników sprzedaży.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!