Tworząc lub odświeżając stronę internetową musimy wziąć pod uwagę cel jej budowy. W końcu każdy administrator powinien wiedzieć, dlaczego i jak chce dotrzeć do odbiorców. Witryna również musi pokazywać ten cel. Trzeba wziąć pod uwagę algorytmy Google, ale też użytkownika. Obecnie bardzo rzadko zdarza się, że internauta ręcznie wpisuje adres witryny. Zdecydowana większość użytkowników przechodzi na stronę z wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego, tak ważne jest poprawne opisanie witryny przez meta tagi.

Czym są meta tagi?

Do stworzenia każdej strony internetowej używa się konkretnych elementów. To, co widzi odbiorca, to już gotowy produkt, który został odpowiednio zapisany kodem html. Dzięki temu na stronie można zamieścić najbardziej potrzebne treści. Mogą to być produkty na sprzedaż, ale też opisy, zdjęcia czy informacje kontaktowe do firmy. W kodzie html znajdziemy też wspomniane meta tagi. Znaczniki meta umieszcza się w nagłówku strony, ponieważ to za ich pomocą można ją dokładnie opisać.

Taki opis witryny odczytywany jest przez przeglądarki internetowe. Dzięki niemu kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę, czego szuka, w wynikach pojawiają się strony najbardziej zbliżone lub nawet idealnie dopasowane pod kątem odpowiedzi na zapytanie. Co prawda meta tagi stworzono, aby odczytywały je roboty indeksujące strony dla polepszenia wyników wyszukiwania, ale ich treść realnie wpływa na dotarcie witryny do odbiorców. Stosując meta tagi html, mamy pewność, że strona będzie widoczna w sieci i użytkownicy łatwo na nią trafią.

Jakie meta tagi do SEO wybrać?

Znaczniki meta tag mogą być różne. Najczęściej skupiamy się na meta title, meta description i meta tag robots. Można nawet powiedzieć, że wśród znaczników wyróżnia się te o większym i mniejszym priorytecie. Wszystko zależy od tego, jaki cel chcemy osiągnąć podczas optymalizacji strony i uzupełniania znaczników meta.

Meta title to znacznik, który bezpośrednio widzi odbiorca, kiedy widzi listę wyników wyszukiwania. Każda podstrona, jak i strona główna muszą mieć indywidualnie nadany tag. Powinno to być proste zdanie najlepiej opisujące stronę www. Widząc ciekawy tytuł, klikamy w łącze i przechodzimy na stronę. Ale gdy tytuł jest zbiorem kilku przypadkowych słów, użytkownik nie zaufa witrynie.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Inny ważny znacznik to meta description. Tu również można zamieścić opis strony. Powinien mieć ok. 155 znaków, dlatego trzeba opisywać firmę naprawdę zwięźle. Meta description to skondensowana reklama sprzedawanych usług czy towarów. Warto umieścić tam też tzw. Call To Action, czyli wezwanie do działania – zachętę do kliknięcia i przejścia na stronę.

Na koniec, warto przyjrzeć się meta tag robots. To bardziej techniczny opis, który pozwala robotom wyszukiwarek na zaindeksowanie konkretnych podstron. Jeśli nie chcemy indeksować niektórych podstron, można zastosować właśnie ten znacznik i kontrolować ruch robotów indeksujących Google. Jest to przydatna opcja, zwłaszcza przy rozbudowanych stronach internetowych.

Meta tagi kojarzą się z typowo techniczną wiedzą. Warto jednak się im przyjrzeć, ponieważ są istotne z perspektywy SEO, a każdy chciałby zapewnić swojej stronie jak najwyższą pozycję w Google.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!