Lead sprzedażowy to określenie opisujące potencjalnego klienta – może być nim osoba (wówczas jest to relacja biznesowa B2C) lub firma (B2B), która po odwiedzinach naszej witryny zostawiła swoje dane kontaktowe – zapisała się do newslettera – lub sama napisała do nas maila czy skontaktowała się telefonicznie. Leadem sprzedażowym nazywamy jednostkę, która potencjalnie może dokonać zakupu, gdyż jest zainteresowana naszą ofertą. Zatem właściwie każda kampania marketingowa opiera się na podstawowym celu – uzyskaniu jak największej ilości leadów sprzedażowych, co następnie pozwoli na zwiększenie przychodów.

Czym jest generowanie leadów?

Generowanie leadów (lead generation) to proces budowania list zawierających dane kontaktowe potencjalnych klientów oraz informacje o nich – o zainteresowaniach, preferencjach zakupowych, miejscu zamieszkania. Generowanie leadów może odbywać się na różne sposoby, ale najlepsze efekty przynosi połączenie kilku metod – wśród nich wymienia się pozyskiwanie subskrybentów newslettera, a następnie prowadzenie działań za pomocą e-mail marketingu. Dzięki temu możemy przedstawiać potencjalnym klientom każdą nową ofertę, ale też proponować im atrakcyjne rabaty zachęcające do zakupu, a wszystko przekłada się nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale też na budowanie świadomości marki wśród subskrybentów. Dodatkowo obecne rozwiązania e-mail marketingu pozwalają na tworzenie list mailowych – np. z podziałem na stałych klientów, tych, którzy już dawno nie dokonali zakupu, i całkowicie nowych itp. To sprawia, że do każdej grupy docelowej możemy dostosować ofertę, przedstawiając ją w inny sposób.

Drugą, nieco bardziej wymagającą metodą pozyskiwania leadów, są działania w zakresie content marketingu – czyli tworzenie takich treści, które trafią do jak największej liczby odbiorców i będą odpowiadać na ich potrzeby, dzięki czemu odbiorcy zostaną z nami na dłużej. To nie tylko teksty na stronę internetową, ale też wpisy blogowe, vlogi, bogate galerie zdjęć itd. Jeśli stworzymy wartościową treść, trafiający do nas internauci mogą uznać nas za eksperta w swojej dziedzinie – i zapisać się do listy subskrybentów, aby regularnie otrzymywać nasze treści.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Wiele biznesów e-commerce decyduje się zaoferować coś odwiedzającemu w zamian za pozostawienie adresu e-mail – może to być na przykład kod rabatowy czy całkowicie darmowy e-book, dostęp do kursu itd. To również jest skuteczna metoda generowania leadów sprzedażowych. Warto wspomnieć także o wykorzystaniu mediów społecznościowych – gdyż za pomocą Facebooka, Linkedina, Twittera i Instagrama także możemy pozyskać nowe leady, zwłaszcza że social media są obecnie odwiedzane przez miliony internautów właściwie codziennie.

Przed przystąpieniem do działań mających na celu wygenerowanie leadów, warto wiedzieć, jakie rodzaje leadów są możliwe do uzyskania. Najważniejsze dla biznesu są leady gorące – czyli te jednostki, które wykazują entuzjazm w związku z naszą ofertą, reagują na nią, kontaktują się i chcą dowiedzieć się jak najwięcej – a w końcu dokonują zakupu. Obok tych najbardziej wartościowych leadów wymienia się leady ciepłe – osoby, które teoretycznie śledzą ofertę danej firmy, przeglądają nowości, czytają posty w mediach społecznościowych – ale nie prowadzi to do żadnego działania: nie dokonują zakupu. Ostatnią grupą są leady zimne – czyli ci, którzy aktualnie na pewno nie są zainteresowani kupnem produktu. Pamiętajmy, że naszym zadaniem w e-marketingu będzie takie tworzenie kolejnych treści, aby leady zimne i ciepłe – przekształciły się w gorące. Wciąż powinniśmy utrzymywać kontakt z nimi i starać się przedstawić każdą kolejną ofertę tak, aby wzbudzić jak największe zaufanie.

Wiesz już, czym są leady sprzedażowe i jak je zdobywać – ale kluczowe jest także zarządzanie nimi. Konieczna jest odpowiednia strategia działania z lead nurturing (leadami niegotowymi jeszcze do zakupu), jak i skuteczne budowanie długotrwałych relacji z potencjalnymi klientami. To proces wymagający i czasochłonny – pomożemy Ci w jego przeprowadzeniu. Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!