Rodzaje reklam na Facebooku

Facebook wciąż króluje wśród social mediów w Polsce, chociaż u przedstawicieli pokolenia Z dominuje obecnie Tik Tok. Nie zmienia to jednak faktu, że na świecie Facebook ma średnio 1,93 miliarda aktywnych użytkowników dziennie. Facebook Ads wciąż się opłaca, zwłaszcza jeśli Twoją grupą docelową są klienci po 30. roku życia. Radzimy, jak wybrać właściwy rodzaj kampanii Facebook Ads.

Rodzaje kampanii Facebook Ads

Na pierwszym etapie konfigurowania kampanii, masz do wyboru różne cele reklamowe Facebook Ads. Zobacz, który z nich najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie.

Kampania na ruch

Tego typu reklamy są nastawione na generowanie jak największej liczby wejść na Twoją stronę internetową. Można tutaj wykorzystywać zdjęcia, wideo i karuzele, w których zaprezentujesz swoje produkty czy usługi, aby zachęcić użytkownika do wejścia na stronę. 

Kampania na ruch sprawdzi się np. w sklepie internetowym, gabinetach kosmetycznych i tatuażu (klient może zobaczyć Twoje portfolio) lub jeśli chcesz wypromować eksperckie treści na swoim blogu. Koszt kliknięcia, w zależności od branży, waha się tutaj od kilku groszy do kilku złotych.

Kampania na sprzedaż

Marketing Facebook Ads, tak jak każdy inny, ma przede wszystkim sprzedawać. Popularnością cieszą się więc również reklamy nastawione na dokonanie zakupu. Warto pamiętać, że do uruchomienia tego typu kampanii niezbędne jest zainstalowanie Piksela Facebooka.

Doskonale sprawdzają się tutaj remarketing i reklamy dynamiczne. Skierowanie kampanii do klientów, którzy przeglądali Twoje produkty lub dodali je do koszyka, ale nie dokonali zakupu, przypomni o nich użytkownikom. Dzięki temu, znacznie zwiększasz szansę, że zdecydują się na zakup – pokazujesz im to, co już wcześniej ich zainteresowało. Koszt konwersji w tego typu kampanii to kilka złotych. W niektórych branżach może to być jednak ok. złotówki, a w innych – prawie 10 złotych.

Kampania na aktywność

Trzecim rodzajem kampanii Facebook Ads jest kampania na aktywność, czyli np. wyświetlenie filmu, komentarz czy polubienie posta. Nie są to reklamy nastawione bezpośrednio na sprzedaż, ale raczej budowanie społeczności i rozpoznawalności Twojej marki. Na taką reklamę warto postawić, jeśli obserwujesz niewielką aktywność na fanpage’u swojej marki oraz chcesz zdobyć zaufanie w oczach nowych klientów. Koszt za jedną aktywność wynosi zazwyczaj kilkadziesiąt groszy.

Kampania na kontakty

Jeżeli szukasz nowych klientów, dobrym rozwiązaniem będzie też kampania na kontakty. Celem jest tutaj zwiększenie liczby wiadomości telefonów czy rejestracji na stronie. Taka kampania pozwoli Ci np. zbudować popularność newslettera – dzięki temu zyskasz adresy e-mail potencjalnych klientów. Łatwiej będzie Ci więc przekazywać informacje o nowych produktach, usługach czy specjalnych promocjach.

Oczywiście, nie musisz ograniczać się do jednego celu Facebook Ads. Na jednym koncie reklamowym możesz prowadzić kampanie nastawione na różne cele.

Ostatnie artykuły

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!