„Wezmę udział, interesuję się, nie interesuję się” – to opcje, które ma do wyboru użytkownik zaproszony do udziału w Wydarzeniu na Facebooku. Udzielone odpowiedzi interesują organizujących własne Wydarzenia. Utworzenie takiej informacji w mediach społecznościowych, jest sposobem, dzięki któremu osoby prywatne i marki kreują w sieci swój wizerunek oraz poszerzają grono odbiorców.

Wydarzenie na Facebooku – czym jest i dlaczego warto utworzyć?

Wydarzenie to funkcja umożliwiająca zorganizowanie spotkania, poinformowanie o nim oraz udzielenie odpowiedzi na otrzymane zaproszenie.
Wydarzenie to jedna z form dotarcia do osób interesujących się tematem. Jest to sposób na poszerzenia grupy osób zainteresowanych. Warto więc widzieć, jak promować wydarzenie na Facebooku. Tym bardziej, że informacja o wzięciu udziału w wydarzeniu trafia do znajomych zainteresowanej osoby. Jest to dobra forma poszerzania grona odbiorców, promocji i budowania wizerunku marki. Dzięki temu mechanizmowi zwiększa się zasięg potencjalnych klientów.

Wymiary zdjęcia wydarzenia na Facebooku

W tworzeniu Wydarzenia zdjęcie czy grafika ma ogromne znaczenie. Przyciąga uwagę użytkownika, ma zaciekawić. Tekst natomiast przekazuje informację, tym którzy już zostali zainteresowani. Zalecana rozdzielczość zdjęcia to 1200 × 628 px. Przesyłając grafikę w takim wymiarze zyskuje się pewność, że Facebook nic nie przytnie, nawet jeśli informacja będzie wyświetlana na urządzeniach mobilnych.

Jak zrobić wydarzenie na Facebooku?

Tworząc wydarzenie należy zalogować się do Facebooka na swój fanpage albo profil. Następnie w górnym prawym roku kliknąć “Menu”, potem “Wydarzenia” i “+ Utwórz nowe wydarzenie”. Dalej wybiera się jego formę. Istnieją dwie: online i offline. Online to spotkania za pomocą wideo czatu lub poprzez transmisję na żywo, zaś offline to spotkania w świecie realnym, w określonej lokalizacji.


Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Następnie uzupełnia się szczegóły Wydarzenia. Facebook sam podpowiada jak to zrobić, udostępniając specjalny formularz. Zawiera on wiele pozycji, które w najlepszy sposób, pozwolą opisać organizowane wydarzenie. Jeżeli wszystko zostało poprawnie wpisane, wystarczy już tylko zatwierdzić klikając “Utwórz wydarzenie”.
 

Reklama wydarzenia na Facebooku

Promować wydarzenie można na wiele sposobów. Należą do nich: używanie odpowiednich hasztagów, oznaczanie wydarzenia w postach oraz ustawienie ciekawych, przyciągających uwagę postów sponsorowanych. Posty sponsorowanie tworzy się na dwa sposoby. Można je ustawiać bezpośrednio na profilu. Wtedy klika się w przycisk “Promuj post”. Można też skorzystać z narzędzia, które nazywa się Menedżer Reklam. Kampanię przygotowuje się samodzielnie, nie jest to trudne. Istnieją też profesjonalne agencje, które podejmą się zorganizowania i jej poprowadzenia. Ustawiając reklamę należy określić najważniejsze parametry. Należą do nich budżet, grupa docelowa, czas trwania reklamy, czy ma być wyświetlana w Messengerze. Te opcje dostępne są w obu sposobach promocji. Menadżer Reklam jest narzędziem bardziej profesjonalnym.

Każde Wydarzenie powinno mieć odpowiednią promocję. W ten sposób informacja dociera do większej liczby ludzi. Wpływa to pozytywnie na końcowy efekt działania i na postrzeganie osób i marek, które je organizują.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!