Każda osoba, która decyduje się wydać pieniądze na reklamę, chce mieć pewność, że okaże się to doskonałą inwestycją. Nie wszyscy jednak wiedzą, jakie wymiary powinny mieć banery Google Ads. Aby reklama odniosła sukces i zapewniła zwrot, warto wcześniej zasięgnąć informacji na temat tego, na co pozwala Google. Co więc należy wiedzieć przed stworzeniem kampanii?

Wymiary reklam Google Ads mają duże znaczenie

Z racji na to, że każda witryna zaprojektowana jest w inny sposób, ciężko byłoby korzystać jedynie z jednego formatu reklamy. Google, w przeciwieństwie do innych platform, oferuje wiele różnych rozmiarów banerów reklamowych. Dzięki temu możliwe jest dopasowanie reklamy do konkretnej witryny internetowej, co pozwala kampanii uzyskać najlepsze możliwe rezultaty.

Różne rozmiary reklam cechują się różnymi współczynnikami klikalności, a co za tym idzie – również różnymi cenami. Jeśli więc reklamodawca chce uzyskać na stronie ruch, ale zależy mu, aby nie wydawać zbyt dużo pieniędzy – najkorzystniejszy może okazać się wybór mniejszego rozmiaru reklamy, która będzie zdecydowanie tańsza. Oczywiście, większe, bardziej rzucające się w oczy reklamy, najprawdopodobniej będą miały wyższy współczynnik klikalności, jednak kosztować już mogą znacząco więcej.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych, w ostatniej dekadzie powstało wiele specyficznych typów reklam, które przeznaczone są właśnie na telefony czy tablety. W porównaniu do reklam pojawiających się na pulpicie komputera, te mobilne zaprojektowane są w taki sposób, aby dobrze wyglądały na małym ekranie, nie psując tym samym doświadczeń użytkownika.

Najpopularniejsze wymiary banerów reklamowych

Warto zdawać sobie sprawę z tego, jakie wymiary są tymi najczęściej używanymi. Z biegiem lat stały się one niemalże standardem branżowym i większość stron internetowych obecnie z nich korzysta. Jak prezentują się najpopularniejsze wymiary reklam Google Ads?

Średni prostokąt (300 x 250)

Ten format sprawdza się nie tylko na ekranach dużych monitorów, ale również małych urządzeń mobilnych. Zwykle stosowany jest przy tworzeniu reklam śródtekstowych, które oddzielają od siebie akapity tekstu.

Duży prostokąt (336 x 280)

Ten wymiar reklamy podobny jest do średniego prostokąta, ale z racji na nieco większy rozmiar, bardziej rzuca się w oczy, przez co zwiększa szansę na kliknięcie. Również sprawdza się najlepiej, kiedy umieszczony jest pomiędzy akapitami tekstu lub na jego końcu.

Leaderboard (728 x 90)

Reklama leaderboard jest jednym z najczęstszych rozmiarów reklam Google i sprawdza się wyjątkowo dobrze, gdy umieszczona jest nad główną treścią. Jej duża szerokość w poziomie pomaga zwiększyć wpływ na użytkowników i sprawia, że są bardziej skłonni w nią kliknąć. Ten rozmiar najlepiej jest wykorzystać do wyświetlania logo, nazwy marki i tekstu.

Skyscraper (300 x 600)

Skyscraper idealnie przyciąga uwagę użytkownika, gdy umieszczony jest obok artykułów i treści. Jego duże wymiary sprawiają, że trudno go nie zauważyć i znacznie zwiększa szanse na to, że użytkownicy w niego klikną. Ten preferowany przez reklamodawców rozmiar reklamy, oferuje wyższe wypłaty dla wydawców i wyższe konwersje dla reklamodawców.

Inne rozmiary banerów reklamowych

Te mniej powszechne rozmiary reklam często mają niestandardowe wymiary i dlatego mogą być trudne do umieszczenia na niektórych stronach internetowych. Z racji na to, że nie są tak popularne, a więc nie ma na nie aż takiego popytu, niewielu wydawców wyświetla je na stronach internetowych ze względu na ograniczenia wielkości. Mowa szczególnie o poziomych rozmiarach i reklamach kwadratowych, które nie tylko są mniejsze od tych prostokątnych, ale także wyglądają zdecydowanie mniej atrakcyjnie.

Prostokątne wymiary banerów reklamowych ułatwiają pozycjonowanie tekstu i obrazów w sposób naturalny – użytkownik jest w stanie bez problemu zrozumieć treść, która znajduje się na stronie. Warto pamiętać o tym, jak duże znaczenie na powodzenie kampanii mają odpowiedniego rozmiaru reklamy.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!