Strategia SEO jest zawsze długofalowa – oznacza to, że konieczne są działania na wielu płaszczyznach rozłożone w czasie, gdyż na budowanie widoczności oraz ruchu wpływ ma wiele różnych czynników. Oczywiście podstawową kwestią jest bezbłędnie zbudowana strona internetowa. Aby upewnić się, czy witryna nie ma żadnych błędów, konieczne jest przeprowadzenie audytu SEO, czyli analizy strony pod kątem jej pozycjonowania. Analiza powinna być przeprowadzona kompleksowo, dlatego warto jej wykonanie powierzyć profesjonalistom – agencjom SEO czy pozycjonerom-freelancerom.

Jak zrobić audyt strony

Przeprowadzając audyt SEO, powinniśmy rozpocząć od najprostszych kwestii, kierując się ku tym bardziej rozbudowanym i skomplikowanym. Dzięki zachowaniu takiej struktury działań już na samym początku wyeliminujemy możliwe podstawowe błędy, z których mogłyby wynikać dalsze problemy. W pierwszym kroku należy upewnić się, czy nasza strona internetowa posiada jeden adres www dla wersji mobilnej oraz desktopowej. Istnienie dwóch adresów myli algorytmy Google, które odczytują to jako duplikat zawartości. W przypadku istnienia paru adresów – należy to uwzględnić w kodzie HTML strony, w sekcji head, wskazując linki kanoniczne.

Drugą ważną kwestią jest indeksowanie strony – czyli „włączenie” jej widoczności w wyszukiwarce Google. W audycie SEO wykorzystuje się tutaj narzędzie Google Search Console, w którym znajduje się specjalna sekcja Indeks – informująca o tym, czy zaistniały błędy takie jak 404, błędy serwera, czy istnieją strony noindex lub błędy związane z wdrożeniem pliku robots.txt. Jeśli coś jest nie tak z indeksowaniem witryny – na tym etapie audytu SEO dowiemy się o tym i możemy wprowadzić niezbędne poprawki.

Trzecia ważna sprawa badana podczas audytu SEO to hasła brandowe i słowa kluczowe. Najpierw powinniśmy upewnić się, czy nasza witryna wyświetla się na pierwszym miejscu po wpisaniu nazwy w okno wyszukiwania. Choć to wydaje się oczywiste, może być inaczej, jeśli nazwa firmy/marki/strony nie jest unikalna – wówczas wiemy, że powinniśmy poprowadzić intensywniejsze działania w ramach strategii SEO i mocniej pozycjonować na hasła brandowe.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Jeśli chodzi o słowa kluczowe – znów warto posłużyć się Google Search Console, za pomocą którego przeanalizujemy, jakie zapytania wpisywane są przez użytkowników, gdy ci następnie trafiają na naszą stronę; oraz jaki ruch generują poszczególne słowa kluczowe; jak też jaki jest współczynnik CTR, określający stosunek liczby kliknięć do wyświetleń.

Podczas audytu SEO niezbędne jest także zbadanie widoczności strony internetowej, co można wykonać za pomocą narzędzi, takich jak Semstorm lub Senuto. To właśnie te usługi umożliwiają uzyskanie raportów na temat słów kluczowych znajdujących się w top3, top10 oraz top50 wyników wyszukiwania; oraz wykresu widoczności w konkretnym czasie. Analizę ruchu organicznego można przeprowadzić także za pomocą Google Analytics, które podaje nam dane o ilości odwiedzających, liczbie sesji czy liczbie stron na sesję, a także o wysokości konwersji.

To dopiero podstawowe kwestie badane podczas audytu SEO. Dalej wymienić można analizę szybkości strony internetowej, sprawdzenie responsywności witryny, audyt protokołu https, analizę linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, jak i analizę contentu w celu wychwycenia duplikacji treści. Jak widać, kompleksowe przeprowadzenie audytu może zająć sporo czasu. Jeśli więc nie chcesz wykonywać go samodzielnie – skontaktuj się z nami za pomocą formularza, a przeanalizujemy dla Ciebie Twoją stronę internetową i sprawdzimy, czy prowadzone działania SEO przekładają się na efekty. Dokonamy też niezbędnych optymalizacji, aby ulepszyć witrynę i w ten sposób zwiększyć konwersję z wyników organicznych.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!