Działania reklamowe prowadzone w Internecie nie kończą się na samym dodaniu reklamy – konieczna jest bieżąca analiza kampanii reklamowej, która pozwala stwierdzić, czy przyjęta strategia działań jest skuteczna i przekłada się na uzyskanie większej ilości odbiorców. Jednym ze wskaźników pozwalających określić, czy reklama trafia do użytkowników i czy dzięki niej odwiedzają oni naszą stronę, jest CTR, czyli Click Trough Rate – współczynnik klikalności.

Współczynnik klikalności określa stosunek ilości kliknięć do ilości wyświetleń reklamy i jest zawsze wyrażony w procentach. Należy mieć jednak na uwadze to, że zliczane są wszystkie kliknięcia, a nie tylko te unikalne (jeśli jeden użytkownik kliknął w reklamę 10 razy – wszystkie wejścia są liczone). Ponadto CTR odnosi się zawsze do kliknięć dla określonej frazy kluczowej, na jaką pozycjonujemy stronę, a nie do reklamy dla wszystkich słów kluczowych łącznie.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


CTR w Google Ads

Wysoki współczynnik klikalności świadczy o skuteczności kampanii w Google Ads. Powinien wynosić powyżej 10%. Będzie to wówczas oznaczało, że działania reklamowe są trafne. Jeśli chcemy zwiększyć CTR, powinniśmy zadbać o: wybór odpowiednich słów kluczowych, stworzenie chwytliwego nagłówka reklamy (choć mamy na to tylko 25 znaków) oraz o krótką, ale chwytliwą treść reklamy, w której wyeksponujemy swoje zalety i zachęcimy do skorzystania z oferty.

Zależy Ci na tym, aby podnieść współczynnik klikalności? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, a pomożemy Ci w uzyskaniu jak najlepszej skuteczności kampanii w Google Ads.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!