Działania reklamowe prowadzone w Internecie nie kończą się na samym dodaniu reklamy – konieczna jest bieżąca analiza kampanii reklamowej, która pozwala stwierdzić, czy przyjęta strategia działań jest skuteczna i przekłada się na uzyskanie większej ilości odbiorców. Jednym ze wskaźników pozwalających określić, czy reklama trafia do użytkowników i czy dzięki niej odwiedzają oni naszą stronę, jest CTR, czyli Click Trough Rate – współczynnik klikalności.
Współczynnik klikalności określa stosunek ilości kliknięć do ilości wyświetleń reklamy i jest zawsze wyrażony w procentach. Należy mieć jednak na uwadze to, że zliczane są wszystkie kliknięcia, a nie tylko te unikalne (jeśli jeden użytkownik kliknął w reklamę 10 razy – wszystkie wejścia są liczone). Ponadto CTR odnosi się zawsze do kliknięć dla określonej frazy kluczowej, na jaką pozycjonujemy stronę, a nie do reklamy dla wszystkich słów kluczowych łącznie.
Chcesz lepiej prowadzić biznes?
CTR w Google Ads
Wysoki współczynnik klikalności świadczy o skuteczności kampanii w Google Ads. Powinien wynosić powyżej 10%. Będzie to wówczas oznaczało, że działania reklamowe są trafne. Jeśli chcemy zwiększyć CTR, powinniśmy zadbać o: wybór odpowiednich słów kluczowych, stworzenie chwytliwego nagłówka reklamy (choć mamy na to tylko 25 znaków) oraz o krótką, ale chwytliwą treść reklamy, w której wyeksponujemy swoje zalety i zachęcimy do skorzystania z oferty.
Zależy Ci na tym, aby podnieść współczynnik klikalności? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, a pomożemy Ci w uzyskaniu jak najlepszej skuteczności kampanii w Google Ads.