Facebook pixel to usługa, która pozwala mierzyć skuteczność kampanii reklamowych firmy. Dzięki temu możliwa jest analiza zachowania osób odwiedzających naszą stronę. Można też dowiedzieć się, z jakich urządzeń korzystają klienci. Wiedza na temat, jak działa pixel, jest wręcz konieczna, jeśli chcemy korzystać z reklamy w mediach społecznościowych.

Konwersja w marketingu

Aby zrozumieć potencjał nowej usługi, należy zapoznać się z pojęciem konwersji. Jest to zaplanowane z góry działanie, które wyznacza cel do osiągnięcia. W przypadku newsletterów będzie to oznaczało zapisanie się osób na naszą listę mailingową. Pixel Facebooka zbiera informacje o osobach zarejestrowanych na portalu i odwiedzających naszą witrynę. Dane możemy później analizować i wykorzystać podczas planowania działań marketingowych.

Czym jest pixel Facebooka?

Facebook umożliwia stworzenie grupy odbiorców dla konta reklamowego. Jest to wystarczające, aby obserwować działania osób odwiedzających stronę. W ten sposób można ocenić, na przykład, czy użytkownicy urządzeń mobilnych dokonują zakupów w naszym sklepie. Tym samym uzyskujemy praktyczną wiedzę o tym, jak skutecznie działa mobilna wersja strony i co w niej poprawić. Nie muszą być to skomplikowane modyfikacje, bo liczy się efekt skali. Przy dużej liczbie odwiedzin nawet małe zmiany mogą przynieść wymierne korzyści. W rezultacie zwiększamy rentowność naszej firmy.

Jak dodać pixel Facebooka?

Pixel Facebooka nie zacznie działać samoczynnie. Trzeba go utworzyć w serwisie, a następnie dodać do swojej strony funkcjonującej w sieci. Na szczęście nie jest skomplikowane. Trzeba przejść do witryny firmowej, a następnie wywołać Menedżer zdarzeń. Wybieramy opcję Połącz źródła danych, a później — Internet. Kolejny krok to wybranie funkcji Piksel Facebooka i Połącz. Teraz dodajemy nazwę usługi i wprowadzamy adres URL witryny. Na koniec wybieramy opcję Kontynuuj.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


W ten sposób Facebook pixel zacznie funkcjonować na naszym koncie. Teraz trzeba go zainstalować na stronie internetowej. Jeżeli nie zajmujemy się osobiście technicznymi aspektami działania naszego sklepu, możemy wysłać instrukcję instalacji administratorowi — w formie mailowej. W tym celu przechodzimy do Menedżera zdarzeń i wybieramy naszą nową usługę. Dalej klikamy kolejno opcje: Kontynuuj konfigurację piksela i Wyślij e-mail z instrukcjami. W polu tekstowym wpisujemy adres e-mail odbiorcy i potwierdzamy wybór za pomocą funkcji Wyślij.

Ręczna konfiguracja pixela

Pixel Facebook można również dodać ręcznie do naszej strony. Jeżeli robimy to samodzielnie, wciąż należy korzystać z opcji widocznych w Menedżerze zdarzeń. Trzeba jednak wskazać funkcję Kontynuuj konfigurację piksela, a później Piksel Facebooka i Połącz. Pojawi się opcja Zainstaluj kod ręcznie, a obok będzie widoczny podstawowy kod. Trzeba go umieścić jako fragment kodu JavaScript. Wystarczy skopiować widoczny kod i wkleić go we właściwym miejscu.
Teraz należy wrócić do Menedżera zdarzeń i kliknąć opcję Kontynuuj. Przy użyciu narzędzi do konfiguracji należy dodać zdarzenia, aby informacje o działaniach użytkowników mogły być zbierane i przesyłane do nas. Możliwe jest wybieranie czynności, które są ważne i chcemy analizować. Nie wymaga to dodawania własnego kodu, lecz wszystko jest wykonywane przy użyciu graficznego narzędzia Facebooka. Istnieje nawet możliwość przetestowania zdarzeń, aby mieć pewność, jak działa pixel i czy konfiguracja jest poprawna. Do tego celu służy zakładka o nazwie Testowanie zdarzeń. Gdy wszystko jest w porządku, klikamy opcję Gotowe.

Skuteczna optymalizacja reklam

Dzięki uruchomieniu pixela Facebooka możemy optymalizować reklamy, aby trafiały do bardziej precyzyjnie określonej grupy docelowej. Jest to funkcja bardzo prosta do zastosowania, a daje szeroki zakres możliwości. Usługa działa szybko, a jej instalacja nie spowoduje zmniejszenia prędkości ładowania naszej witryny. Pixel jest również przydatny, gdy nasza firma współpracuje z agencją reklamową lub innym zewnętrznym podmiotem. Możemy go udostępnić, aby zapewnić sobie lepsze wsparcie działań marketingowych.
Facebook pixel to rozbudowane narzędzie pomagające w prowadzeniu biznesu. Sprawdzi się w działalności każdego typu, niezależnie od rozmiaru firmy. Nie wymaga skomplikowanych zabiegów ani podpisywania terminowych umów. W wielu przypadkach za jego pomocą można osiągnąć znaczące zwiększenie obrotów, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!