Link building jest jednym z kluczowych elementów procesu pozycjonowania, który potrafi dać spektakularne efekty w bardzo krótkim czasie. Ważne, by odpowiednio go przeprowadzić, bo niewłaściwa strategia może sprawić, że rezultaty będą odwrotne od zamierzonych, a poprawa tego stanu rzeczy będzie wiązać się ze sporymi stratami finansowymi. Jak przeprowadzić link building, by odnieść sukces? Dowiesz się tego, czytając dzisiejszy wpis.
Co to jest link building?
Link building to nic innego jak linkowanie strony docelowej z wykorzystaniem zewnętrznych odnośników, które mają wzmacniać stronę docelową i poprawiać jej pozycje na zadane słowa kluczowy w wyszukiwarce Google. Nie każdy link pozwoli cieszyć się nam z dobrych efektów. Ważne, by był on pozyskany z wartościowych miejsc. W przeciwnym wypadku, zamiast wzrostów, zobaczymy duże spadki. Co więc zrobić, by strategia link building-u nie okazała się totalną klapą?
Przede wszystkim powinniśmy kierować się zasadą, która mówi, że w dzisiejszych czasach nie liczy się ilość, a bardziej jakość linków. Korzystając z artykułów sponsorowanych, zwracajmy uwagę, czy nie są to typowe serwisy pod sprzedaż linków. Takie strony bardzo często nie przekazują naszej witrynie odpowiedniej mocy i ich zakup może okazać się bezcelowy.
Jak wybierać linki do pozycjonowania własnej strony internetowej?
Bardzo ważne jest, by linkować z tematycznych podstron. Wbrew powszechnej opinii nie musimy zwracać uwagi na tematyczność całej domeny, bo jej zachowanie wcale nie jest tak oczywiste i łatwe do osiągnięcia, jak może się to z początku wydawać. Zaplanujmy całą strategię linkowania w taki sposób, by wszystko wyglądało jak najbardziej naturalnie. Jednorazowe podlinkowanie domeny i kilkumiesięczna przerwa bez wątpienia nie będzie wyglądać dobrze, dlatego dbajmy o stały dopływ backlinków do naszej domeny, by zachować jak najlepsze efekty.
Chcesz lepiej prowadzić biznes?
Linkując własne strony, zwracajmy uwagę na rodzaje linków. Bardzo często w sieci możemy zdobyć za darmo odnośniki oznaczone atrybutem nofollow. Są one ważnym elementem zróżnicowanego profilu linków, ale ich stosowanie nie zapewni pożądanych efektów. Skupmy się więc na linkach dofollow, które przekazują moc stronie linkowanej i powodują wzrosty pozycji. Pamiętajmy jednak, że dążenie do naturalności w procesie linkowania jest bardzo ważne, dlatego nasz profil linków powinien zawierać zarówno odnośniki z atrybutem dofollow, jak i nofollow. Im większą różnorodność zachowamy, tym mniejsze szanse, że w trakcie kolejnej aktualizacji nasza strona zostanie w jakiś sposób ukarana.
Link building SEO to skomplikowany proces dlatego czasami nie warto próbować swoich sił na wartościowej domenie, jeśli nie mamy pewności, że nasze umiejętności są wystarczające do osiągnięcia dobrych rezultatów. Zdecydowanie lepiej znaleźć dobrą agencję reklamową, która przeprowadzi nas przez cały proces pozycjonowania suchą stopą. Oczywiście taka metoda jest sporo droższa, ale jeśli nie mamy czasu na naukę, wydaje się ona najrozsądniejszą drogą pozwalającą osiągnąć szybki sukces.