Współcześnie wartość marki w Internecie jest czynnikiem wpływającym na jej sukces w rzeczywistości. Konsumenci wiele swoich zachowań przenieśli do Internetu – i to tutaj dokonują zakupów czy szukają usług, z których chcą skorzystać. W efekcie zysk firmy jest bardzo często generowany właśnie za pośrednictwem Internetu. Aby zbudować świadomość marki – konieczna jest odpowiednia strategia e-marketingowa. Strona internetowa powinna nie tylko być dobrze wypozycjonowana, ale równie ważne jest prowadzenie kampanii reklamowych w Google. Jeśli chcemy sprawdzić, czy reklamy w Google Adwords przynoszą efekty, powinniśmy określić opłacalność działań reklamowych. Służy do tego wskaźnik ROAS – Return On Advertising Spend (zwrot nakładów na reklamę).

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Jak obliczyć ROAS?

ROAS uzyskuje się za pomocą wzoru: przychód (całkowity dochód z reklamy) / koszt (wydatki na reklamy) * 100. Wynik wyrażony jest w procentach. W ten prosty sposób możemy upewnić się, czy zainwestowane środki przekładają się na oczekiwane efekty. Najczęściej wzór stosuje się do całej kampanii reklamowej, ale można go też wykorzystywać do pojedynczej reklamy lub do porównywania reklam/kampanii między sobą w celu wybrania najefektywniejszych z nich.

ROAS w Google Ads

Dzięki zastosowaniu
ROAS w Google Ads możemy dobrać optymalny budżet do działań reklamowych. Warto wiedzieć, że zbyt mały budżet może doprowadzić do strat, a zbyt duży – będzie nieopłacalny w dłuższej perspektywie. ROAS stanowi więc skuteczny wskaźnik pozwalający na kontrolę kosztów kampanii reklamowej. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu przez formularz. Pomożemy Ci stworzyć kampanię reklamową, która sprawi, że Twój sklep internetowy wygeneruje nowe zyski.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!