Prowadzisz sklep internetowy? Współczynnik konwersji to najważniejszy wskaźnik, który powinieneś brać pod uwagę, jeśli chcesz wiedzieć, czy Twoja strategia biznesowa jest skuteczna. To właśnie konwersja wskazuje, czy użytkownicy wykonują konkretną, oczekiwaną przez nas czynność (zazwyczaj chodzi o dokonanie zakupu lub zapisanie się na newsletter), po wejściu na naszą stronę internetową. Współczynnik konwersji najczęściej wyraża się w w procentach: X/Y * 100% = Z%, gdzie X to ci, którzy wykonali konkretną akcję, a Y – to całkowita liczba osób, która została przekierowana na naszą stronę. Przykładowo, jeśli w link kliknęło 50 osób, zaś zakupu dokonało 20, to: 20/50 * 100 = 40%.

Współczynnik konwersji dla e-commerce

Każda firma prowadząca działalność w Internecie powinna regularnie analizować współczynnik konwersji. W ten prosty sposób możemy bowiem uzyskać pożyteczną wiedzę co do tego, czy nasza strona internetowa jest wartościowa dla użytkownika oraz czy nasze kampanie reklamowe skutecznie przekonują internautów do zakupu produktu. Jeśli analiza wykaże, że wskaźnik konwersji jest zbyt niski – dla właściciela biznesu e-commerce oznacza to tyle, że musi on znaleźć przyczyny takiego stanu rzeczy: poszukać tych czynników, które odrzucają klienta od zakupu. Być może strona internetowa jest nieczytelna, nieintuicyjna? Być może nie zadbaliśmy o atrakcyjne przedstawienie produktu? Bez odpowiedniej konwersji sklep internetowy nie będzie generował przychodów, dlatego tak ważna jest optymalizacja tego współczynnika.

Jak optymalizować współczynnik konwersji?

Aby poprawić współczynnik konwersji, warto przeprowadzić dokładny audyt strony. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – skontaktuj się z nami za pomocą formularza. Bez wątpienia analiza zawartości witryny powinna być wykonana w sposób szczegółowy, gdyż na wskaźnik konwersji może wpływać każdy niedopracowany element strony. Istotne jest między innymi: unikanie nieprecyzyjnych nagłówków, zadbanie o czytelną zawartość oraz o intuicyjne poruszanie się po witrynie, publikowanie jedynie wysokiej jakości zdjęć oraz filmów, umieszczanie widocznych informacji w ważnych miejscach.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Jeśli chcemy uzyskać wyższy współczynnik konwersji powinniśmy regularnie prowadzić testy różnych rozwiązań. Być może przycisk zakupu i tekst call to action powinien znaleźć się w innym miejscu? A może opis produktu powinien być dłuższy/krótszy? Warto też wprowadzić dla klientów kilka opcji płatności oraz wysyłki – każdy ma swoją ulubioną formę, z której korzysta, i często może rezygnować z zakupów, jeśli na liście nie znajdzie „swojej” firmy kurierskiej.

Analiza i ocena aktualnej witryny oraz wprowadzenie kilku zmian może przynieść korzyści w postaci podwyższenia współczynnika konwersji, co w efekcie przełoży się na finansowe zyski dla sklepu internetowego. Dlatego właśnie warto zadbać o to, aby konwersja była jak najlepsza.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!