Dosłowne tłumaczenie angielskiego landing page to po prostu strona do lądowania. Brzmi to nietypowo, ale dobrze oddaje sens tworzenia landing page – w końcu mają lądować na niej Twoi klienci. Sprawdź nasze wskazówki, jak zrobić stronę, która naprawdę zachęci do konwersji.

Po co powstaje landing page?

Landing page pod wieloma względami różni się od firmowej strony. Po pierwsze jest prosty, to tzw. strona one-page (nie ma podstron, cała treść znajduje się na stronie głównej). Poza tym, strona firmowa prezentuje całą ofertę firmy, a landing page jest nastawiony na jeden, jasny cel marketingowy lub sprzedażowy.

Landing page może zachęcać do:

  • zakupu produktu lub usługi,
  • zapisu na szkolenie,
  • pozostawienia leada.

Koncentracja na celu i grupie docelowej konkretnego produktu czy usługi sprawia, że landing page przekładają się na zwiększenie konwersji.

Projekt landing page

Projekt powinien być przejrzysty i intuicyjny, szczególnie w przypadku takiej strony, jak landing page. Co to jednak oznacza? Kreatywność oczywiście jest w cenie, ale warto zachować umiar. Landing page ma dostarczać wszystkich najważniejszych informacji w czytelnej formie, a niekoniecznie zaskakiwać. Większość tego typu stron ma podobny układ, a mimo wszystko sprzedają. Jednym z CMS-ów najczęściej wykorzystywanych do tworzenia landing page jest WordPress.

Pierwszym elementem jest nagłówek, ponieważ to on rzuca się w oczy użytkownikowi, gdy wchodzi na stronę. Dobrze, jeśli jest to chwytliwe hasło, ale to, co oferujesz powinno być jasne. Lepiej postawić na nagłówek typu „Skuteczna ochrona przed potem nawet przez 5 dni”, niż „Czuj się świeżo”. Po landing page oczekujemy konkretów.

Warto pamiętać też o przejrzystym menu. Nawet w formie one-page warto postawić na nawigację, dzięki której użytkownicy będą mogli szybko przemieszczać się między interesującymi ich sekcjami.

Nie można zapominać o dobrym Call to Action (CTA), czyli wezwaniu to działania. To przyciski z napisami typu Kup Teraz, Zapisz się itp. Najlepiej, żeby przycisk miał żywy, kontrastowy kolor. W końcu celem landing page jest nakłonienie użytkownika do konkretnego działania. Takie przyciski powinny pojawiać się w każdej sekcji.

Warto uwzględnić również formularze kontaktowe – najlepiej na górze i dole strony. Ma to znaczenie szczególnie, jeśli chcesz pozyskać leady, ale warto zdobywać dane kontaktowe również, jeśli zależy Ci na sprzedaży. Handlowcy dostają w ten sposób możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami.

Na każdym landing page powinien znaleźć się też tzw. dowód społeczny. Mogą to być po prostu opinie klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Większe marki czasem współpracują z celebrytami, którzy reklamują firmę swoją twarzą. 

Projekt trzeba oczywiście wypełnić grafikami i treścią. Chociaż landing page jest oddzielną stroną (może też stać na subdomenie lub być podstroną ofertową na firmowej stronie Twojego biznesu), pod względem graficznym powinien być spójny z firmową stroną – w ten sposób klienci zapamiętują wizerunek Twojej marki. Tekst powinien być napisany językiem Twojej grupy docelowej (np. wiek, zainteresowania). Nie można przesadzać z ilością treści – content powinien przedstawiać najważniejsze cechy produktu i zachęcać do dokonania zakupu. Tylko tyle i aż tyle.

Kiedy wybrać lokalny landing page?

Jeżeli działasz lokalnie lub chcesz promować swoje usługi w konkretnym regionie, warto zastanowić się, jak zrobić landing page, który trafi do Twojej grupy docelowej. Przede wszystkim trzeba się dowiedzieć, skąd pochodzą Twoi klienci lub użytkownicy, do których chcesz trafić ze swoją ofertą. Dane na ten temat można znaleźć chociażby w Google Analytics. Następnie warto dobrać frazy kluczowe, aby skonfigurować kampanię Google Ads na konkretną lokalizację. Jeżeli chcesz wiedzieć, czego szukają klienci w danym regionie czy mieście, możesz skorzystać z takich narzędzi jak Senuto lub Semstorm.

Firmy działające na terenie całej Polski często decydują się na stworzenie oddzielnej oferty na różne miasta. Warto jednak pamiętać, że Google bardzo nie lubi duplikacji treści. Stworzenie tej samej treści na wszystkie strony lądowania oraz podmiana wyłącznie nazw miast i województw nie jest więc dobrym pomysłem.

Ile kosztuje landing page?

Jeżeli interesuje Cię stworzenie landing page, cena to z pewnością jedna z ważniejszych kwestii. Jak w przypadku każdej innej strony, wycena jest indywidualna. Warto jednak pamiętać, że prosta strona one-page jest zdecydowanie tańsza od rozbudowanej strony firmowej czy sklepu internetowego. Koszt zazwyczaj nie przekracza 2000-3000 złotych.

Stworzenie landing page to oczywiście tylko początek – następnie trzeba zadbać o ruch na stronie. Podstawą jest uruchomienie kampanii Google Ads. Warto też kierować na stronę użytkowników z Twoich profili social media, a jeśli pozwala Ci na to czas – również kanału YouTube, dzięki któremu zbudujesz wizerunek prawdziwego eksperta.

Ostatnie artykuły

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!