Z racji na to, że Facebook jest obecnie jednym z największych serwisów społecznościowych na świecie, warto nauczyć się wykorzystywania go także jako platformy marketingowej i reklamowej. Nadal jednak wiele osób nie ma pojęcia, jak tworzyć i uruchamiać reklamy – na szczęście Facebook oferuje potężne narzędzie, które pozwala w łatwy sposób prowadzić kampanie reklamowe.

Jak stworzyć reklamę na Facebooku?

Menadżer reklam to narzędzie oferowane przez Facebooka, które pozwala użytkownikom na projektowanie i prowadzenie kampanii reklamowych na platformie. Posiada kompleksowy zestaw funkcji, które można wykorzystać do tworzenia reklam od podstaw. Co ciekawe, oferuje również kilka zaawansowanych opcji targetowania, które pozwalają upewnić się, że reklamy wyświetlają się odpowiednim odbiorcom.

Prowadzenie kampanii na Facebooku należy oczywiście rozpocząć od stworzenia konta firmowego. Dopiero wtedy możliwe będzie przejście na stronę narzędzia, jakie oferuje serwis. Jak ustawić reklamę na Facebooku? Nic prostszego – w Menadżerze reklam należy kliknąć przycisk “Utwórz nową kampanię”, a następnie wybrać jej cel. Duży wybór może zaskoczyć, toteż niezbędne będzie wcześniejsze zastanowienie się nad celem kampanii reklamowej.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Kolejnym krokiem jest wypełnienie rubryki z nazwą kampanii oraz wybranie rodzaju budżetu.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Cena reklamy na Facebooku zależy od wielu czynników, w związku z czym niemożliwe jest określenie konkretnej kwoty. Koszt kampanii może wynieść zarówno parę złotych jak i parędziesiąt tysięcy. Wszystko zależne jest od budżetu, jakim się dysponuje, a także celów, jakie ma się zamiar osiągnąć. Każdy więc samodzielnie decyduje o tym, ile pieniędzy zamierza przeznaczyć na reklamę. Nie jest jednak tajemnicą, że reklamy sponsorowane na Facebooku są w stanie często osiągać znacznie lepsze efekty niż tradycyjne formy kampanii reklamowych – wynika to między innymi z faktu, że ich celem jest trafienie do konkretnej grupy odbiorców, którzy będą potencjalnie zainteresowani oferowanym produktem lub usługą. Niezależnie jednak od tego, ile kosztuje reklama na Facebooku – może ona przynieść firmie ogromne korzyści. Dobrze przeprowadzona kampania powinna zwrócić się bardzo szybko, dodatkowo owocując jeszcze wyższymi dochodami.

Personalizacja reklamy na Facebooku

Najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli zadba się o spersonalizowanie kampanii. Niezbędne będzie określenie grupy docelowej – warto wiedzieć, że im jest ona większa, tym koszt całego przedsięwzięcia wzrasta. Warto więc, aby reklama trafiła tylko i wyłącznie do osób, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane. Zbyt mała grupa odbiorców jednak również nie jest najlepszym wyjściem. Dobrze jest zadbać o jakość reklamy oraz wybrać odpowiedni format i miejsce jej wyświetlania. Będzie to miało oczywiście bezpośredni wpływ na cenę.

Wiedząc już, jak zrobić reklamę na Facebooku, można przystąpić do działania i wypróbować interesujące opcje, jakie udostępnia platforma.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!