Reklama na Facebooku jest skuteczna dla różnych typów działalności. Umieszczenie własnej grafiki może przyciągnąć nowych odbiorców i wpłynąć pozytywnie na zasięg oraz ilość sprzedawanych produktów. Wymiary reklam na Facebook muszą być dostosowane do konkretnych wymagań. W przeciwnym razie obrazy mogą być kadrowane, przez co ważne elementy będą niewidoczne. Aby temu przeciwdziałać, należy zapoznać się ze szczegółowymi zasadami zamieszczania reklam w formie grafiki.

Rozmiar grafiki dostosowany do odbiorcy

Wymiary reklam na Facebooku zależą od miejsca, w jakim będzie wyświetlana reklama. Facebook zaleca stosowanie grafiki w proporcjach 16:9 lub 9:16, o jak najwyższej rozdzielczości. Najczęściej wykorzystywanym formatem jest rozmiar 1200×900 pikseli, jednak na monitorach o wyższych rozdzielczościach lepiej sprawdzają się obrazy w rozmiarze 1200×1200 pikseli. Często używaną rozdzielczością jest także format 1080×1080, co jest zgodne z rozmiarem wykorzystywanym na Instagramie.
Na urządzeniach mobilnych najlepszą formą reklamy jest grafika w rozdzielczości 640×960 pikseli. Zajmuje wtedy cały obszar w grupie Aktualności, czyli na liście zdarzeń wyświetlanych na środku strony głównej. To tutaj pojawiają się informacje o obserwowanych osobach i grupach, dlatego reklama w tym miejscu może być bardzo skuteczna. Należy pamiętać, że grafika o mniejszych rozmiarach też być wyświetlana, ale uzupełniona o opis z prawej strony.

Reklama z aktywnym odnośnikiem

Sytuacja wygląda nieco inaczej, jeśli reklama ma zawierać link kierujący do konkretnej strony po kliknięciu. Zalecane wymiary takiej grafiki to 1080×1080 pikseli. Należy na to zwrócić uwagę, bo wcześniej Facebook umożliwiał korzystanie z mniejszego rozmiaru 1200×628 pikseli. Dzięki zastosowaniu większych obrazów reklama będzie widoczna w lepszej jakości na smartfonach, gdzie często rozdzielczością poziomą jest właśnie rozdzielczość 1080 pikseli. Są to także odpowiednie wymiary dla reklam, które zawierają formularz kontaktowy lub kierują do rozmowy poprzez Messenger.

Wiele obrazów na jednej reklamie

Reklama na Facebooku może być wyświetlana w taki sposób, aby kolejne obrazy były pokazywane w serii lub były uzupełnione kilkoma kafelkami ze zdjęciami produktów. Wymiary grafik na FB muszą być wtedy dostosowane do podstawowej rozdzielczości, czyli 1080×1080 pikseli. Reklama karuzelowa pozwala na wykorzystanie maksymalnie 10 obrazów i każdy element może posiadać swój własny link. Zamiast grafiki możliwe jest wstawienie także filmu reklamowego i należy go dostosować do tych samych wymagań.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Odbiorca reklamy może przewijać obrazy za pomocą strzałek lub przesuwając palec po ekranie urządzenia mobilnego. Podobnie wygląda to w przypadku kolekcji, czyli zdjęć lub filmów wyświetlanych z dodatkowymi kafelkami obok. Muszą mieć rozmiar 1080×1080 pikseli i każdy z nich przenosi do sklepu po kliknięciu. Ta forma reklamy pozwala na natychmiastowe kierowanie do podstron zawierających ofertę przygotowaną dla konkretnej grupy odbiorców. Jest wyświetlania w Aktualnościach, zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Zawartość grafiki ma znaczenie

Podczas przygotowywania reklam, trzeba zwrócić uwagę nie tylko na ich wymiary, lecz także treść. Obrazy zawierające tekst są rzadziej wyświetlane. Dotyczy to w szczególności reklam graficznych, gdzie na obszarze przynajmniej 20% widać napisy. Taka reklama nie jest optymalna na Facebooku, bo na ekranach o różnych rozdzielczościach tekst może być trudny do odczytania. Dlatego będzie widoczna dla odbiorcy rzadziej, a w niektórych przypadkach może nie być w ogóle opublikowana.
Przy ładowaniu grafiki trzeba również zwrócić uwagę na to, czy cały obraz wyświetla się prawidłowo. Zdjęcia o zbyt małej rozdzielczości mogą być nieostre lub rozmyte, przez co nie będą widoczne istotne szczegóły. Najlepiej przygotować takie wymiary grafik na FB, które będą przewyższały oficjalne wymagania. Wystarczy zastosować nieco wyższą rozdzielczość. Zawsze trzeba jednak pamiętać o zachowaniu odpowiednich proporcji, w przeciwnym razie reklama będzie nieczytelna.
Odpowiednio przygotowana reklama może zwiększyć sprzedaż i spowodować, że produkty firmy staną się bardziej popularne podczas zakupów online. Pozwala to na uzyskanie rozpoznawalności marki oraz łatwiejsze budowanie relacji biznesowych. Czytelna grafika powinna być podstawą reklamy każdej firmy, niezależnie od charakteru prowadzonej działalności.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!