Google Ads to narzędzie reklamowe, które pozwala na prowadzenie różnorodnych działań marketingowych. Wśród nich wymienić można kampanie zakupowe, dzięki którym stworzysz skuteczną promocję asortymentu swojego sklepu internetowego. Działając w branży e-commerce, musisz pamiętać o tym, że tylko efektywna reklama w Internecie pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie oraz zdobyć nowych klientów. Kampanie zakupowe powinny więc stanowić centralny element Twojej strategii marketingowej.
Google Merchant Center
Do stworzenia skutecznej kampanii produktowej niezbędne będzie Google Merchant Center. To narzędzie, które należy połączyć z Google Ads oraz Google Analytics. Dzięki temu w GMC będziemy mogli utworzyć dane produktów w odpowiednim formacie pliku Taki plik produktowy zawiera podstawowe informacje o konkretnym produkcie: jego nazwę, krótki opis, kolor, rozmiar, cenę i inne dane, w zależności od rodzaju produktu (na przykład w przypadku urządzeń elektrycznych może to być klasa efektywności energetycznej). Im więcej informacji, tym algorytm Google będzie mógł lepiej dopasować produkt do wyszukiwań użytkownika – co przełoży się na efektywność kampanii reklamowej.
Usługa Google Merchant Center pozwala na bieżąco zarządzać plikami produktowymi. W zakładce diagnostyka możemy sprawdzić, czy pojawiły się jakieś błędy mogące wpłynąć na skuteczność reklamy. Poprawiając jakość pliku produktowego, uzyskamy więcej wyświetleń lub kliknięć. Co równie istotne – za pomocą GMC możemy też tworzyć kategorie produktów, dzięki czemu łatwiej będzie nimi zarządzać, a także wykluczać artykuły, jeśli w danym momencie nie zdecydowaliśmy się na ich sprzedaż. GMC to niezbędne narzędzie reklamowe zarówno do dużego sklepu internetowego, jak i takiego, który oferuje kilka czy kilkanaście produktów.
Chcesz lepiej prowadzić biznes?
Na czym dokładnie polega kampania PLA?
Kampania PLA (product listing ads) to podstawowa kampania sprzedażowa, mająca na celu uzyskanie jak najwyższej konwersji. W reklamie produktowej koniecznie muszą znaleźć się takie elementy, jak:
– zdjęcie produktu,
– nazwa i opis,
– cena,
– nazwa sklepu.
Dzięki usłudze Google Merchant Center szybko stworzymy kampanię PLA. Produkty będą wyświetlać się użytkownikom w wyszukiwarce Google po wpisaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Zakładka Zakupy w Google pozwala internautom przeglądać produkty reklamowane w jednym miejscu przez różne firmy. Jest to duże udogodnienie dla użytkowników, gdyż widzą oni interesujące ich artykuły od razu i mogą szybko wybrać ofertę, która najbardziej ich zainteresuje.
Dlaczego warto prowadzić kampanie zakupowe w Google?
Kampanie zakupowe w Google, jeśli są odpowiednio prowadzone, pozwalają w krótkim czasie uzyskać zadowalającą konwersję, a więc podnieść wyniki sprzedażowe. W przypadku branży e-commerce jest to przecież główny cel, jaki chce osiągnąć każdy sklep internetowy. Korzystne jest też rozliczanie kampanii za koszt kliknięcia (CPC). Mimo iż kampanie PLA przynoszą zdecydowane korzyści – efektywność reklamy zależy od właściwie przygotowanego pliku produktowego, odpowiedniego ustawienia poszczególnych parametrów oraz od bieżącej analizy skuteczności. Wymaga to zaangażowania i czasu, dlatego jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja kampania zakupowa w Google przyniosła oczekiwane efekty – skontaktuj się z nami. Zadbamy o to, aby kampania PLA wygenerowała jak najwyższą sprzedaż