Stykamy się z nimi na co dzień. Widzimy je u góry wyników wyszukiwania w przeglądarce za każdym razem, gdy czegoś szukamy. Czym są reklamy PPC? Czy powinniśmy się nimi zainteresować, prowadząc dowolny biznes i dysponując stroną internetową swojej firmy w sieci? Jak skutecznie prowadzić taką kampanię reklamową? Postarajmy się rzucić nieco światła na wątek najpopularniejszego formatu reklamowego w sieci i przyjrzeć się czynnikom, które należy uwzględnić, aby taka kampania miała sens.

Popularny format reklamowy

Myśląc o marketingu w sieci, często uciekamy myślami w kierunku Social mediów. Oczywiście jest to całkiem słuszne skojarzenie, ale podstawowych narzędzi reklamowych dostarcza nam przeglądarka Google. PPC jest skrótem od Pay Per Click i oznacza ni mniej, ni więcej, iż płacimy za ilość kliknięć wyświetlanej reklamy. Kampanie linków sponsorowanych wyświetlane są przed i po wynikach organicznych w wyszukiwarce. Reklamy PPC pojawiają się również u partnerów Google w formie przedstawień graficznych u boku ekranu lub w dowolnych innych jego miejscach. Tak zwane reklamy display stanowią idealne uzupełnienie dla standardowego linku sponsorowanego wyświetlanego przed wynikami organicznymi.

Chcesz lepiej prowadzić biznes?


Jeśli prowadzimy biznes i dysponujemy stroną internetową, powinniśmy zwrócić uwagę na PPC. Co to jest i jak podejść do kampanii reklamowej, aby wpłynąć na wzrost ruchu organicznego na swojej stronie internetowej? Korzyści z sensownie przeprowadzonej kampanii są wymierne i po czasie satysfakcjonujące. Przyjrzyjmy się czynnikom wpływającym na skuteczność przeprowadzonej kampanii reklamowej z wykorzystaniem PPC.

Czynniki zwiększające skuteczność kampanii

Istotnym zabiegiem wpływającym na budowę świadomości marki u konsumentów i maksymalizację zysków jest kampania PPC. Co to jest i kiedy można ją zastosować? Odpowiadając na pierwsze pytanie, możemy swobodnie przyjąć, że jest to ciąg działań reklamowych generujących ruch organiczny na naszej stronie. Potencjalni odbiorcy treści trafiają na określony link sponsorowany, klikają i przechodzą na naszą stronę internetową. Można dopomóc losowi i zwiększyć liczbę kliknięć. Jak tego dokonać?

  • Sezonowość. Opłacalnym przedsięwzięciem jest ustawienie kampanii reklamowej pod konkretne okazje. Możemy ustawić sobie reklamy PPC na krótko przed Walentynkami, jeśli sprzedajemy biżuterię lub elementy garderoby dla pań. Możemy również przypominać o sobie potencjalnym klientom poprzez ustawianiem sobie takiej kampanii reklamowej w sezonie letnim, jeśli prowadzimy sklep z odzieżą sportową.
  • Promocje i wyprzedaże. Informowanie potencjalnych klientów o promocjach w naszym sklepie za pośrednictwem generowanych w Google linków sponsorowanych to dobry pomysł.
  • Frazy kluczowe. Jeśli chcemy, aby reklama PPC była naprawdę skuteczna, to powinniśmy zadbać o siłę fraz kluczowych. Dobrym pomysłem będzie skorzystać z takiego narzędzia jak Planer Słów Kluczowych, dzięki któremu sprawdzimy jakość wykorzystywanych słów.
  • Optymalizacja SEO. Na wzrost efektów kampanii wpływa również solidnie zoptymalizowana pod kątem SEO strona internetowa. Warto zadbać o siłę linków, haseł kluczowych, odpowiednią domenę i jakość contentu. Pamiętajmy, że docelowo odbiorca reklamy ma trafić na naszą witrynę internetową. Zadbajmy o to, aby się nie przeraził i chętnie do niej wracał.

Uwzględniając powyższe czynniki, zwiększymy szansę na oddziaływanie linków sponsorowanych na odbiorców treści.

 

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!