Niezwykle istotnym aspektem, o który warto zadbać kompleksowo podczas tworzenia strony, sklepu lub bloga jest odpowiednie linkowanie stron. Warto zadbać zarówno o linki pozyskane z zewnątrz, jak i o dodanie ich wewnątrz. Przygotowaliśmy krótki poradnik, jak wykonać linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Linkowanie wewnętrzne – działania na stronie
Linkowanie wewnętrzne to bardzo istotny aspekt podczas tworzenia danej witryny. Linki tego typu znajdują się na stronie oraz kierują użytkownika na inne podstrony w obrębie jednej witryny. Nazywane zamiennie jako internal links są odnośnikami do podstron zlokalizowanych w tym samym miejscu w sieci. Tworzą one strukturę witryny i odsyłają użytkownika w inne miejsca w obrębie tej samej witryny internetowej.
Linkowanie zewnętrzne – o czym warto pamiętać?
Linkowanie zewnętrzne to odpowiednie umieszczenie linków do innych stron w sieci, które kierują użytkownika w wybrane miejsce po kliknięciu w odnośnik. Nazywane również jako external links mają istotny wpływ na proces pozycjonowania strony. Dzięki nim możemy pozytywnie wpłynąć na wiele aspektów związanych z SEO, dlatego też mają duże znaczenie w procesie tworzenia wartościowych tekstów, ale nie tylko. Trzeba pamiętać, że warto wybierać tylko wartościowe i godne zaufania witryny. Na naszą stronę nie mogą kierować serwisy o złej renomie, ponieważ to odbije się negatywnie na SEO.
Jakie są różnice pomiędzy linkowaniem wewnętrznym a zewnętrznym?
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne różnią się umiejscowieniem linków – wewnątrz lub na zewnątrz strony. Pomiędzy tymi dwoma rodzajami linkowania istnieje także jedna znaczna odmienność dotycząca ich oddziaływania na adresata. Linkowanie wewnętrzne stosowane jest w celu przygotowania odpowiedniej struktury, natomiast zewnętrzne traktowane jest jako typowe linkowanie SEO.
Chcesz lepiej prowadzić biznes?
Głównym celem wykorzystania linkowania wewnętrznego jest to, aby dany użytkownik w prosty sposób dotarł do wybranej podstrony w witrynie, w bardzo szybkim czasie. Stąd też do jego najważniejszych zalet z pewnością możemy zaliczyć szybszą indeksację strony w wyszukiwarce, dłuższe sesje i mniejszy współczynnik odrzuceń. Linkowanie zewnętrzne z kolei ma duży wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce, co pozwala uzyskać lepszy ruch organiczny oraz zwiększa widoczność w wyszukiwarce.
Dobre linkowanie – jakość a nie ilość
Linkowanie HTML pozwala robotom indeksującym i algorytmom sprawniej przemieszczać się po strukturze strony. Niemniej jednak stosując wiele linków w tekście warto pamiętać o zachowaniu umiaru, aby uniknąć spamu. Jeśli zgromadzimy zbyt wiele odnośników do różnych podstron, roboty mogą ocenić naszą stronę, jako mało wartościową dla użytkownika.
W zależności od rodzaju tworzonej witryny i jej przeznaczenia, linkowanie ma duże znaczenie ze względu na pozycjonowanie, ale nie tylko. Każda strona, sklep i blog powinny zawierać w sobie odpowiednie linkowanie do podstron oraz pojawiać się w formie linków na innych witrynach. Niemniej jednak linki warto umieszczać ostrożnie i z odpowiednią częstotliwością. Tylko wtedy mamy pewność, że podjęte przez nas działania będą miały sens.