Google Ads to jedno z podstawowych narzędzi marketingu internetowego, które pozwala na tworzenie kampanii, podzielonych na grupy reklam, a w końcu same reklamy – następnie wyświetlane w Google. 

Jak działa Google Ads?

Dostępne są różne rodzaje kampanii Google, co zapewnia dużą elastyczność. Możemy dopasować prowadzone działania marketingowe do rodzaju biznesu i dostępnej wysokości budżetu. Nie ma więc jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje Google Ads – mamy tutaj kontrolę nad tym, ile chcemy zainwestować. Warto też pamiętać, że koszt kliknięcia znacznie różni się w zależności od konkurencyjności danego słowa kluczowego.

Usługa Google Ads jest rozbudowana – i dzięki temu elastyczna. Niezależnie od rodzaju biznesu, jaki prowadzimy, i od wielkości budżetu przeznaczonego na cele promocyjne, możemy wybrać szereg różnych kampanii, wśród których wymienia się przede wszystkim kampanie w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, inteligentne, Discovery, produktowe, wideo, lokalne oraz Performance Max.

Odpowiednio zoptymalizowane reklamy pozwolą Ci trafić do grupy docelowej i spełnić ustalony cel kampanii, czyli wzrost sprzedaży, ruch w witrynie, pozyskanie leadów czy zwiększenie świadomości marki. Nie wiesz, jak skonfigurować kampanię Google Ads? Pomożemy Ci – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza, a przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę, dzięki której zdobędziesz nowych klientów. Jako agencja Google Ads, przeprowadzimy analizę Twoich potrzeb, aby określić dokładne cele kampanii, opracujemy strategię marketingową oraz maksymalnie wykorzystamy dostępny budżet.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Jest to jeden z najpopularniejszych rodzajów kampanii. Wykorzystuje się tutaj zazwyczaj reklamy elastyczne, które posiadają kilka nagłówków i tekstów reklamy. Google następnie testuje różne konfiguracje, aby znaleźć najskuteczniejszą z nich. W sieci wyszukiwania można jednak używać również reklam produktowych i graficznych. Tego typu reklamy pojawiają się przede wszystkim nad, pod lub po prawej stronie organicznych wyników wyszukiwania Google. Oprócz tego, wyświetlają się w Grafice i Mapach Google oraz na karcie Zakupy. 

Możliwe jest także umieszczanie reklam u partnerów sieci wyszukiwania Google, czyli na witrynach wyświetlających informacje o produktach czy usługach we współpracy z Google. Podczas konfigurowania kampanii, partnerzy są domyślnie dodani. Można jednak usunąć partnerów Google, żeby nasze reklamy wyświetlały się wyłącznie w wynikach wyszukiwania.

Warto pamiętać, że aby jednak reklama search była skuteczna, jej nagłówek i opis powinny być dopracowane. Muszą zawierać najważniejsze informacje (o produkcie, który sprzedajemy, naszej marce,  korzyściach dla klienta itd.), ale przy tym tekst powinien być chwytliwy, dlatego warto skorzystać z call to action (np. Sprawdź, Kup teraz, Kliknij). Nie jest to takie proste dla początkującego, dlatego wielu przedsiębiorców zleca uruchomienie kampanii Google Ads profesjonalistom. 

Rozszerzenia w reklamach Google Ads

Dobrą praktyką jest też dodawanie rozszerzeń np. numeru telefonu, adresu, dodatkowych informacji (np. darmowa dostawa) czy linków do podstron. Nie tylko dostarcza to przydatnych dla klienta informacji i ułatwia kontakt, ale też sprawia, że reklama zajmuje więcej przestrzeni, przez co bardziej przyciąga uwagę.

Kampanie w sieci reklamowej GDN

Można również zdecydować się na wyświetlanie reklam w sieci reklamowej Google (GDN), czyli na stronach współpracujących z Google. Do tego grona należą chociażby Gmail czy YouTube. Ułatwia to trafienie do grupy docelowej, ponieważ dzięki plikom cookies, możliwe jest określenie zainteresowań klientów i odwiedzanych przez nich stron. Reklamy wyświetlają więc tam, gdzie można znaleźć potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Warto pamiętać, że reklama powinna być atrakcyjna wizualnie. Zastosowanie znajdują tutaj reklamy displayowe, które oprócz nagłówków i tekstów reklamy zawierają logo, obrazy i filmy.

Kampanie Discovery 

Jeżeli chcesz zaprezentować swoją markę użytkownikom poszukującym nowych produktów i usług, możesz zdecydować się na kampanię Discovery. Tego typu reklamy wyświetlają się w serwisie YouTube, na karcie Discovery, a także w sekcji Oferty i Społeczności na Gmailu. Można tutaj wykorzystywać reklamę z pojedynczym obrazem lub reklamę karuzelową z wieloma grafikami. Wymagane są też nagłówek, tekst reklamy, nazwa firmy, logo i końcowy adres URL. Warto również umieścić wezwanie do działania.

Kampanie inteligentne 

Kampanie inteligentne są polecane przede wszystkim małym firmom, ponieważ ich skonfigurowanie zazwyczaj zajmuje zaledwie kilkanaście minut. Są przeznaczone dla osób, które nie mają czasu na zarządzanie kampanią. Praktyczne całą kontrolę oddajemy tutaj Google, wystarczy podać budżet, wybrać lokalizację i grupę demograficzną oraz podać kilka grup tematycznych słów kluczowych. Warto jednak pamiętać, że opieramy się tutaj na uczeniu maszynowym. Większość przedsiębiorców wybiera więc tradycyjną opcję, czyli skorzystanie z usług agencji zajmującej się wdrażaniem i optymalizacją reklam Google CPC.

Kampanie produktowe

Kampanie produktowe, jak sama nazwa wskazuje, są nastawione na zwiększenie sprzedaży. W przejrzysty sposób prezentują produkt w wyszukiwarce: użytkownik widzi zdjęcie, nazwę, cenę oraz nazwę sklepu. Można tutaj umieścić też dodatkowe (krótkie!) informacje, takie jak bezpłatna dostawa. Do uruchomienia kampanii niezbędne jest połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads. Następnie należy stworzyć tzw. plik produktowy, zawierający niezbędne dane na temat produktów.

Kampanie Performance Max

Reklamy Performance Max mają sprawiać, że marketing Google Ads będzie jeszcze bardziej skuteczny. Polegają na dostępie do wszystkich zasobów reklamowych Google w ramach jednej kampanii. W praktyce oznacza to, że będziesz docierać do użytkowników we wszystkich kanałach: sieci wyszukiwania i reklamowej, YouTube, Gmailu, Mapach Google, a także na kartach Discover. Pozwala to zmaksymalizować zasięg w ramach jednej kampanii. Do uruchomienia Performance Max trzeba stworzyć tzw. grupę zasobów, która składa się z obrazów, logo, nagłówków, tekstów reklamy, filmów i propozycji odbiorców (np. dane demograficzne, zainteresowania, lista użytkowników witryny).

Kampanie wideo

Do promocji w serwisie YouTube i sieci partnerskiej można też wykorzystywać reklamy wideo, chociaż oczywiście do ich stworzenia potrzeba więcej czasu, umiejętności i pieniędzy niż w przypadku reklam tekstowych czy graficznych, dlatego lepiej zostawić to profesjonalistom. 

Do wyboru pozostają ich różne rodzaje: 

  • reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – wyświetlają się przed, w trakcie lub po filmie, można pominąć je po 5 sekundach,
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – trwają do 15 sekund,
  • bumpery reklamowe – trwają do 6 sekund, niemożliwe do pominięcia,
  • reklamy In-Feed – po kliknięciu miniatury, reklama odtwarza się na stronie lub na kanale YouTube,
  • Reklamy Out-Stream – są dostępne tylko na urządzeniach mobilnych na stronach partnerów Google, wideo jest odtwarzane po kliknięciu.

Kampanie lokalne 

Prowadzisz stacjonarny biznes? Warto dowiedzieć się, jak działa lokalna reklama Google Ads, która pomoże klientom trafić do siedziby Twojej firmy. Trzeba powiązać konto Google Ads z kontem Google Moja Firma, aby określić lokalizację przedsiębiorstwa, które chcesz promować. Reklamy będą wyświetlać się w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej, YouTube, Gmailu oraz Google Mapach. Pozwala to zwiększać liczbę klientów, którzy wyświetlą wskazówki dotyczące dojazdu lub skorzystają z przycisku do połączenia telefonicznego.

Podsumowanie: kampanie Google Ads – czy warto?

Zdecydowanie tak! Wybór różnych kampanii jest tak szeroki, że z pewnością znajdziesz rozwiązanie odpowiednie dla swojej firmy. Warto jednak pamiętać, że do osiągnięcia maksymalnej skuteczności potrzeba czasu oraz wiedzy. Jeżeli więc nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie prowadzić marketing Google Ads dla swojego biznesu, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy!

Ostatnie artykuły

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!