Osobom, które dopiero wchodzą w świat marketingu internetowego, ilość potrzebnej do przyswojenia wiedzy, może wydawać się przytłaczająca. Na początku, przede wszystkim, należy być świadomym, że Internetem nie rządzi przypadek, a specjalnie opracowane algorytmy. To właśnie one decydują o transmisji wyświetlanych reklam czy kolejności wyników wyszukiwania w przeglądarce. 

Znajomość określonych pojęć czy zasad działania może pozwolić częściowo je okiełznać i wpłynąć na ich działanie. 

Enigmatyczny content

Pierwszym  krokiem do zrozumienia marketingu internetowego jest uświadomienie co to jest content. Pojęciem tym nazywamy wszystkie treści (również poradniki, blog, oferty czy opisy produktów), które znajdują się na danej stronie www, a także filmy, grafiki, infografiki, animacje i inne. Content to również komunikacja marki w social mediach. 

Skuteczny content to jaki?

Kiedy już podstawy mamy za sobą, warto wyjaśnić jak pisać treści na stronę, aby były one czytelne, klarowne i przede wszystkim atrakcyjne dla czytelnika. Tu trzeba powiedzieć, że przeciętny użytkownik Internetu, po otwarciu strony internetowej spędza na niej kilka sekund.  Dlatego tak ważna jest jakość contentu, który pozwoli zainteresować czytelnika, żeby ten został na dłużej. Istotne jest, aby treści na stronę były napisane prostym, zrozumiałym językiem. Należy zadbać o ortografię i interpunkcję. Ponadto, content powinien być dostosowany do konkretnej grupy odbiorców – dla przykładu – inną grupą docelową są młode matki, inną farmaceuci, a jeszcze inną studenci. Ważne jest również, aby treści na stronie odpowiadały na potrzeby odbiorców. Strona zawierająca konkretne informacje, oferty i wiadomości których poszukują użytkownicy internetu, angażują ich i zachęcają do odpowiedniego działania (np. zakupu naszego produktu). 

Chcesz lepiej prowadzić biznes?

Content a SEO

Kolejna sprawa to SEO czyli proces optymalizacji strony internetowej, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności i ruchu z wyników wyszukiwania. Tworzenie treści do internetu to jedna ze składowych tego procesu. Jak pisać teksty pod SEO? Po pierwsze: ważny jest temat. Warto zastanowić się, o czym ma być dana treść i na jakie konkretne pytania odpowiadać. Po drugie, należy wybrać słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować stronę. Te słowa to logiczne ciągi znaków, które służą wyszukiwaniu konkretnych informacji w wyszukiwarkach, np. “kawa”, dobra kawa Poznań”, “cappucino Jeżyce Poznań”. Warto też wiedzieć, że teksty, grafiki czy infografiki powinny być unikalne. Algorytmy Google’a nie lubią kopiowania treści. 

SEO copywriting powinien uwzględniać również analizę konkurencji. Takie działania pozwolą poznać sposób funkcjonowania konkurencyjnych firm, ich strategię marketingową czy słowa kluczowe, na które pozycjonują swoją witrynę. 

Pytanie “jak pisać pod seo” powinno iść w parze z pytaniem “jak formatować pod seo”. Istotne jest, aby tekst nie był pisany jednym ciągiem – należy podzielić go na akapity. Warto również wprowadzić pogrubienia, wypunktowania, a także linkowanie. Treść będzie wyglądać atrakcyjnie, jeżeli zostanie uzupełniona o elementy graficzne, tj. grafiki, zdjęcia czy infografiki. 

Zasady seo copywritingu mogą się wydawać skomplikować,ale nic bardziej mylnego. Opanowanie ich pozwoli na tworzenie atrakcyjnego contentu, co z kolei przełoży się na sukces naszej marki.

Aktualna wiedza dla subskrybentów

Chcesz mieć dostęp do aktualnych treści?

Zapisz się do naszego newslettera! 

Chcesz rozwiązać swój problem?

Nie znalazłeś odpowiedzi na dany temat lub potrzebujesz pomocy?
Wypełnij formularz! Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h!