Google Moja Firma to darmowe narzędzie marketingowe dla lokalnych przedsiębiorców. Dzięki niemu, klientom znacznie łatwiej będzie znaleźć Twoją firmę. Jest to prosty sposób na zyskanie przewagi nad konkurencją na lokalnym rynku. Zdecydowanie warto stworzyć i zoptymalizować wizytówkę Google.
Krok 1. Stworzenie wizytówki Google
Podstawowym warunkiem jest posiadanie fizycznego adresu, na który przychodzi poczta. Na ten adres otrzymasz pocztówkę z kodem weryfikacyjnym. Sama rejestracja to nic trudnego. Wystarczy wejść na stronę https://www.google.pl/business/ i postępować zgodnie ze wskazówkami, które przeprowadzą Cię przez cały proces. Po przeczytaniu i akceptacji regulaminu, musisz poczekać aż dotrze do Ciebie pocztówka weryfikacyjna (niezbędna do publikacji wizytówki). Trzeba na nią czekać nawet do czterech tygodni. Nie warto więc zwlekać z rejestracją. Mogą pojawić się też inne formy weryfikacji: telefoniczna i mailowa.
Wizytówka Google Moja Firma daje wymierne korzyści. Zawiera w skondensowanej formie najistotniejsze z punktu widzenia klienta informacje: adres, zakres działalności, godziny otwarcia, adres www, telefon, wygląd siedziby i opinie na temat firmy. Dzięki temu, wizytówka ułatwia dotarcie do klientów, pozycjonowanie strony i budowę pozytywnego wizerunku w sieci.
Krok 2. Optymalizacja wizytówki Google
Samo stworzenie wizytówki to dopiero początek. Żeby osiągać jak najlepsze wyniki, trzeba zadbać o pozycjonowanie wizytówki Google. Przede wszystkim uzupełnij dane firmy. Im bardziej szczegółowa wizytówka, tym lepiej. Warto uwzględnić w opisie słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twoją ofertę. W pozycjonowaniu pomaga również wykorzystywanie fraz w treści lokalnych postów. Nie zapomnij o zdjęciach. Poprawiają one widoczność wizytówki i budzą zaufanie konsumentów.
Optymalizacja wizytówki Google wymaga aktualizacji godzin pracy firmy. Jest to element często zaniedbywany, a przecież Google umożliwia nie tylko dodanie stałych godzin otwarcia, ale też dostosowanie do świąt czy innych ważnych zdarzeń.
Olbrzymie znaczenie mają też interakcje z klientami. Dodaj do swojej wizytówki możliwość wysyłania zapytań, na które będziesz mógł szybko odpowiedzieć. Zadbaj również o pojawienie się recenzji. Opinie nie tylko poprawiają pozycjonowanie, ale też zwiększają zaufanie klientów. Nie pozostawiaj opinii bez komentarza – zarówno tych pozytywnych, jak i mniej przychylnych.
Chcesz lepiej prowadzić biznes?
Świetnym sposobem na podniesienie pozycji Twojej wizytówki jest dodanie sekcji Q&A. Możliwość dodawania pytań i odpowiedzi zwiększa liczbę kliknięć, a dodatkowo w odpowiedziach możesz używać fraz kluczowych. Pamiętaj też, aby skonfigurować alerty dotyczące zapytań, ponieważ sekcja ta może być edytowana przez każdego. Jeżeli będziesz na bieżąco, ustrzeżesz się przed rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji.
Wdrożenie tych kilku prostych i szybkich rozwiązań, z pewnością zaowocuje większym zainteresowaniem potencjalnych klientów. Bez trudu zajmiesz się tym samodzielnie, ale jeżeli jednak natłok codziennych spraw Ci na to nie pozwala – zleć to profesjonalnej firmie marketingowej.